Adverteren op Facebook is knap ingewikkeld

Adverteren op Facebook is knap ingewikkeld

Facebook verdient 3 miljard dollar met adverteren dit jaar maar de click throughs daalden dramatisch naar 0.051 procent in 2010 volgens Adweek. Lee Griffin van TBGdigital.com, (het bedrijf bestaat 10 jaar, er werken 100 mensen, ze doen 200 miljoen dollar aan Facebook advertenties, werken voor grote accounts als Vodafone), bevestigt dit. Het is zeer ingewikkeld om de 30 variabelen die je van Facebook van elke gebruiker krijgt (privacy?) goed te gebruiken. Bekijk het interview met Griffin in onderstaande videoverzameling:

TBG maakt met de Facebook advertentie API (nu in bèta) tienduizenden verschillende advertenties en testen binnen 2 uur op effectiviteit. Zonder dit soort modellen is het onbegonnen werk, zegt Griffin. Eenvoudige tip: zorg dat je landingpage in Facebook zelf zit want dat scheelt 500 procent in respons…


Delen

0
0


Er zijn 10 reacties op dit artikel

  • Wie zijn de bedrijven in Nederland die slimme systemen hebben voor facebook en die de add api gebruiken? Iemand enig idee?

    geplaatst op
  • @Vincente ; voordat iedereen afzonderlijk zijn tool gaat promoten hier een overzicht van iemand die als adverteerder grondig onderzoek naar vele ads API tools heeft gedaan:)

    Er zijn op dit moment slechts 13 partijen en binnenkort 14 die toegang hebben tot de API. Enkele die ook actief zijn in NL.
    TBG Digital die gebruikt maakt van One Media Manager (TBG heeft ook Nederlandse sales/account manager)
    Alchemy Social (Bedrijf is onlangs overgenomen door Experian)
    Social Ads Tool (hier maakt 77 agency / Info.nl Social Marketing gebruik van)
    B! Digital is zelf een tool aan het ontwikkelen.

    Allen vrij goede tools met verschillende mogelijkheden, voor kleinere adverteerders heb je dan nog de gratis tool AdSage (vergelijkbaar met AdWords Editor)

    Daarnaast hebben ook de PPC platformen Acquisio en Marin een Facebook Ads integratie.

    Hier vind je een overzicht van alle tools
    http://developers.facebook.com/adsapivendors/

    geplaatst op
  • dat heeft Hyves dan toch wel weer beter voor elkaar!

    geplaatst op
  • Ik wil toch liever die gratis magazines zien hoor. Dit is echt niks. Die vervelende advertenties in je prive tijd!

    geplaatst op
  • Wij gebruiken (en hebben toegang tot) de API voor het genereren van advertenties op Facebook voor huizen op Funda en Jaap via huiskliks.nl, volgens Facebook zijn wij een van de grootste adverteerders op Facebook in NL (weet niet of Facebook dit tegen iedereen zegt;-)).

    geplaatst op
  • @Boris
    Is dat voor branding doeleinden? Lijkt lastig om in die branche nu conversies te draaien..?

    geplaatst op
  • Conversies als in leads/sales voor hypotheken/huizen.

    geplaatst op
  • @folko het is idd een kwestie van definitie. Conversies definiëren wij als iemand die een interesse formulier invult. Overigens huiskliks is voor de consumenten/makelaars markt, voor de vastgoedbranche doen wij dit via Oniveka en daar hebben wij dan ook goede stats van mbt de diverse kanalen en de gem. kosten per lead/conversie.

    geplaatst op
  • Misschien een klein beetje offtopic, maar toch Facebook gerelateerd:

    Weet iemand meer details over grote Facebook accounts? Het valt me op dat Radiohead nu een (voor mij) Nederlandstalige melding op z'n pagina heeft. Lijkt erop alsof je bij een groot account (Radiohead heeft 5 miljoen + leden) speciale features krijgt zoals meldingen in meerdere talen weergeven.

    Zie: http://www.facebook.com/radiohead?sk=wall&filter=2

    geplaatst op
  • @nieuwbouw20 | Boris Geheniau donderdag 24 maart 2011, 21:57 uur Wij gebruiken (en hebben toegang tot) de API voor het genereren van advertenties op Facebook voor huizen op Funda en Jaap via huiskliks.nl, volgens Facebook zijn wij een van de grootste adverteerders op Facebook in NL (weet niet of Facebook dit tegen iedereen zegt;-)).

    Wel tegen ons! :-)

    ik spreek graag met je af om ervaring uit te wisselen. .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.