3D projectie Hot Wheels op Customs House Sidney

11 maart 2011, 05:23

Muse Amsterdam (de tip kwam via MUSE-strateeg @karlijn) heeft voor Hot Wheels een 3D projectie ontwikkeld op het Customs House in Sydney (ze probeerden het minst historische gebouw te vinden en waren daar uitgekomen). 3D is hot, en Muse deed het eerder voor Samsung tijdens de introductie van een nieuwe 3D tv in Amsterdam, op de Beurs van Berlage.Tijdens de projectie in Sydney streden de Hot Wheels races tegen elkaar, dwars door het gebouw heen. Het ziet er… sprookjesachtig uit. Tussendoor komt er nog een haai roet in het eten gooien, trouwens.

Prachtige video, magisch bijna. Zéker even op groot scherm afspelen. Hot Wheels Australia Senior Marketing Manager, Amanda Allegos zegt in het persbericht:

“Every Hot Wheels owner has imagined themselves racing through a fantasy Hot Wheels track. Now the experts are showing us how it’s done with a race that’s set to bring Customs House crashing down. Strap yourself in, it’s going to be a wild ride!”

Als ik marketing manager was en voor zoveel euro’s een projectie had gedaan zou ik iets meer vertellen over het hoe/wat/waarom en het idee erachter, hoeveel mensen waren er om te kijken, waaarom hebben ze dit eigenlijk gedaan en wat was de strategische afweging, maar goed, daar was het Allegos duidelijk niet om te doen.

Credits

Client

Mattel (AUS)

Senior Marketing Manager: Amanda Allegos

Senior Brand Manager: Ben Caddy

Agency

Muse Amsterdam (NL)

Client Services Director: Michael Littaur

Project Managers: Bert-Jan Strating, Wouter Donkers

Creative Director: Sander Ejlenberg

Art Director: Philia Beroud

Design: Magnus Löwing , Elano Collaco do Monte Teixeira

Strategy: Karlijn van den Berg

Video Production: PostPanic (NL)

Technical supervision: Beam Systems (NL)

Local Agency Mattel: 2Fish (AUS)

Hardware: TDC (AUS)

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Mike van Hoenselaar

    Erg gaaf dat zoveel bedrijven toch proberen. Iets dat van mij wel veel meer (voornamelijk grotere) bedrijven mogen doen. Sinds ik in aanraking ben gekomen met Easycratie zie ik overal om me heen dat alles zo moeilijk gemaakt wordt. Alle ontwikkeling draait om geld. Waarom? De kracht van de massa wordt hierbij vaak helemaal niet gebruikt. Dat mag van mij in 2011 veel meer een rols pelen.


    11 maart 2011 om 07:19
    Auke Riemersma

    Music & sound design: MassiveMusic 🙂


    11 maart 2011 om 10:20
    Tinus

    Ziet er geweldig uit. Maar let eens op de klok in het midden van het gebouw gedurende dit filmpje; deze springt van 3uur naar 4uur terug naar 3 uur, dan weer naar 10 over 4 en nog enkele andere tijdstippen. Ziet uit als een knappe montage van verschillende takes vanuit verschillende standpunten op verschillende tijden.


    11 maart 2011 om 12:57

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!