3D projectie Hot Wheels op Customs House Sidney
Muse Amsterdam (de tip kwam via MUSE-strateeg @karlijn) heeft voor Hot Wheels een 3D projectie ontwikkeld op het Customs House in Sydney (ze probeerden het minst historische gebouw te vinden en waren daar uitgekomen). 3D is hot, en Muse deed het eerder voor Samsung tijdens de introductie van een nieuwe 3D tv in Amsterdam, op de Beurs van Berlage.Tijdens de projectie in Sydney streden de Hot Wheels races tegen elkaar, dwars door het gebouw heen. Het ziet er… sprookjesachtig uit. Tussendoor komt er nog een haai roet in het eten gooien, trouwens.
Prachtige video, magisch bijna. Zéker even op groot scherm afspelen. Hot Wheels Australia Senior Marketing Manager, Amanda Allegos zegt in het persbericht:
“Every Hot Wheels owner has imagined themselves racing through a fantasy Hot Wheels track. Now the experts are showing us how it’s done with a race that’s set to bring Customs House crashing down. Strap yourself in, it’s going to be a wild ride!”
Als ik marketing manager was en voor zoveel euro’s een projectie had gedaan zou ik iets meer vertellen over het hoe/wat/waarom en het idee erachter, hoeveel mensen waren er om te kijken, waaarom hebben ze dit eigenlijk gedaan en wat was de strategische afweging, maar goed, daar was het Allegos duidelijk niet om te doen.
Credits
Client
Mattel (AUS)
Senior Marketing Manager: Amanda Allegos
Senior Brand Manager: Ben Caddy
Agency
Muse Amsterdam (NL)
Client Services Director: Michael Littaur
Project Managers: Bert-Jan Strating, Wouter Donkers
Creative Director: Sander Ejlenberg
Art Director: Philia Beroud
Design: Magnus Löwing , Elano Collaco do Monte Teixeira
Strategy: Karlijn van den Berg
Video Production: PostPanic (NL)
Technical supervision: Beam Systems (NL)
Local Agency Mattel: 2Fish (AUS)
Hardware: TDC (AUS)
Erg gaaf dat zoveel bedrijven toch proberen. Iets dat van mij wel veel meer (voornamelijk grotere) bedrijven mogen doen. Sinds ik in aanraking ben gekomen met Easycratie zie ik overal om me heen dat alles zo moeilijk gemaakt wordt. Alle ontwikkeling draait om geld. Waarom? De kracht van de massa wordt hierbij vaak helemaal niet gebruikt. Dat mag van mij in 2011 veel meer een rols pelen.
Music & sound design: MassiveMusic 🙂
Ziet er geweldig uit. Maar let eens op de klok in het midden van het gebouw gedurende dit filmpje; deze springt van 3uur naar 4uur terug naar 3 uur, dan weer naar 10 over 4 en nog enkele andere tijdstippen. Ziet uit als een knappe montage van verschillende takes vanuit verschillende standpunten op verschillende tijden.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!