Meer budget voor B2B: Sneak preview TNS NIPO B2B Marketing Barometer 2011

Meer budget voor B2B: Sneak preview TNS NIPO B2B Marketing Barometer 2011

Samen met B2B marketingbureau spotONvision (mijn bedrijf), onderzocht internationaal onderzoeksbureau TNS NIPO B2B marketing activiteiten in Nederland. Het is voor het eerst dat Nederlandse B2B marketeers werden ondervraagd en het onderzoek levert enkele interessante resultaten op. De resultaten worden gepresenteerd op 15 maart a.s. tijdens het B2B Marketing Forum. In een interview met RTL Nieuws presentatrice Hella Hueck onthult Reg van Steen, sector director Business en Finance en marketing manager bij TNS NIPO, enkele opvallende constateringen.

B2B marketing budgetten groeien. Vergeleken met vorig jaar is er zelfs een significante stijging in de bestedingen. Toch is B2B marketing nog lang niet zo groot als B2C marketing. Hier moet verandering in worden gebracht. Sommige bedrijven geven zelfs toe geen apart budget te hebben voor B2B marketing. Dergelijke antwoorden zul je niet krijgen van een B2C organisatie. We hebben dus nog een lange weg te gaan.

Weinig bedrijven die aan B2B marketing doen hebben een solide social media strategie opgesteld. Vergeleken met hun B2C-collega’s lopen de business-to-business marketeers flink achter.

Er zijn er enkelen die voorzichtig hun teen in het water steken maar er is zeker nog veel te winnen in B2B marketing.

Wil je meer weten over de resultaten van het spotONvision -TNS NIPO onderzoek? De resultaten worden gepresenteerd tijdens het B2B Marketing Forum op 15 maart in de Westergasfabriek. Alle deelnemers krijgen een gratis exemplaar van de TNS NIPO B2B Marketing Barometer. Marketingfacts is mediapartner van het forum.


Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Ik begrijp dit niet goed. Ook het filmpje. Zegt inhoudelijk niet veel. Onzin dat B2B zo anders 'is' dan B2C. En het draait weer om de hoogte van de budgetten. Dat die hoger moeten. En aan het stijgen zijn. Dat is het meest opvallende. En het beste nieuws. Mijn idee is hoe hoger de budgetten hoe minder creatief en persoonlijk de echte interactie wordt. En waar het om draait is welke rol jij als organisatie kan toevoegen aan je klanten. Dus op zoek naar mooie creatieve inspiratiecases.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.