De hemel op aarde volgens AXE

De hemel op aarde volgens AXE

Nu is de laatste TV commercial van Axe al zeer gaaf bedacht en gemaakt, het “Axe Heaven on Earth” project gaat hier qua genialiteit nog eens zwaar overheen. Waar in de TV-commercial de beeldschone engelen fantasie blijven, blaast Axe de engelen in dit live branded content project echt leven in. Drie engelen hebben hun intrek genomen in Heaven on Earth: een luxe villa waar het hen aan niets ontbreekt. Het enige waar zij nu nog vol smart op wachten is… de ideale man.

Dat worden twee mooie weken

Axe nodigt iedereen die zich in de ideale man herkent uit op haar website, waar tussen 10 en 24 februari de hemel op aarde 24/7 gevolgd kan worden. Via 7 video streams kan het hemelse leven van de beeldschone dames in de villa worden gevolgd. Van de woonkamer tot de slaapkamer. Van de badkamer tot de jacuzzi.

 

Social & communicatie

Naast dat de engelen á la Big Brother kunnen worden gevolgd, zijn er ook mogelijkheden om de dames “beter te leren kennen”. Zo hebben alle engelen een eigen Twitter (Isabella, Gaella, Victoria), Facebook (Isabella, Gaella, Victoria) en ga zo maar door (YouTube, Hyves, Netlog) account. Maar het blijft niet bij digitaal contact. Bezoekers van de website worden beloond voor de tijd die op de website wordt doorgebracht. Hiermee sparen ze Halo’s (Latijn voor: The aura of glory surrounding a person or thing that is regarded with reverence) waarmee je spelelementen kunt vrijspelen. Daarnaast kunnen er Halo’s worden verdiend via earned media (delen van content via sociale media) en paid media (het aanschaffen van Axe Excite producten).

Isabella is leuk

Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om Skype contact met een engel vrij te spelen. Helemaal geniaal is de Robo-cam. Als je deze deze camera unlockt kun je deze door de hele villa rijden, wat nog eens van pas kan komen in deze situatie.

 

Stiekem meekijken

De Petrus-test

Maar het ultieme element is toch wel de Petrus-test. De bezoeker die zichzelf bij de engelen het beste in de kaart speelt maakt de kans om in de villa te worden uitgenodigd, waar hij zich alvorens mag bewijzen tegenover de schoonheden door middel van een ‘spicy’ spel van vraag en antwoord. Dit spel is ook voor de andere bezoekers live te zien, en kan ook door de bezoekers worden beïnvloed. De bezoeker die het spel het best doorstaat wacht de ultieme prijs: een sleepover in Heaven on Earth. Dus pomp je spieren op, stap nog eens met Contator op de fiets, en succes! We wachten op de eerste beelden.

Media Republic tekende samen met Unilever en Mindshare voor de 3-jarenstrategie van AXE. Dit project is een Benelux-initiatief van de Brand Activation Group (BAG): een samenwerking van Media Republic met het Belgische bureau Ubiquity.


Delen

0
0


Er zijn 9 reacties op dit artikel

  • Engelen en een sleep over. Heeft de kerk het nu verkeerd begrepen of Axe?

    geplaatst op
  • Leuke actie, alleen... Als ze het op de bijbelse engelen gooien heb je natuurlijk het probleem dat de bijbelse engelen geen geslacht hebben, wat deze dames zeer duidelijk wel hebben.

    geplaatst op
  • Mhhh meer van hetzelfde. Kost een hoop media geld om mensen hierin te intresseren en denk niet dat er iemand terug komt.

    geplaatst op
  • @ Geert: Meer van hetzelfde? Doe eens wat voorbeelden (inclusief beeldmateriaal natuurlijk).

    geplaatst op
  • Persbericht rolt binnen:

    Met de “Heaven on Earth” campagne wil mannenmerk AXE op een spraakmakende wijze haar doelgroep bereiken. Naast de TV-commercial waarin beeldschone engelen slechts fantasie blijven, blaast het merk de engelen in dit live branded content project echt leven in. Drie engelen nemen vandaag hun intrek in Heaven on Earth, een luxe villa waar het hen aan niets ontbreekt. Het enige wat nog mist is de ideale man. Op de site van AXE kunnen deze engelen via 7 video streams 24/7 gevolgd worden. Ook op YouTube kan het hemelse leven van de dames gevolg worden.

    Axe is hiermee de eerste adverteerder in Nederland die livestreamt via YouTube en zelfs de eerste adverteerder in EMEA met een livestream in een YouTube masthead.

    In nauwe samenwerking met het mediabureau Mindshare realiseerde YouTube voor AXE (Unilever) de mogelijkheid tot livestream advertenties via mastheads binnen de YouTube omgeving. Een masthead is een interactieve homepage takeover en genereert gemiddeld 3,5 miljoen views per dag. Door in de masthead 30 seconden livestream ‘weg te geven’, wordt de kijkers’ nieuwsgierigheid gewekt en prikkelen we de kijker om op de campagne site nog meer livestream te bekijken. Op een speciaal YouTube thema kanaal (www.youtube.com/axeeffect) kan al het videomateriaal rond deze campagne verder worden verzameld.

    geplaatst op
  • Volgens mij is het ook meer van hetzelfde. Denk ik aan de Playboy mansion online of de Diesel campagne (waarbij mooie dames opgesloten zaten in een winkel). Allemaal met via internet bestuurbare cameratjes.
    Enige "nieuwe" dat ik hier zie ik streamen via youtube. Maar volgens mij is dat de wereld op z'n kop. Youtube is bedoelt om snack content op te zoeken, niet om te gaan zitten wachten tot een paar meisjes iets ondeugends gaan doen.
    Maar ben heel benieuwd. Na een paar dagen hebben ze al 250 plus Facebook vrienden (waarvan meer dan 75% zeurt over het niet werken van Software) dus wie weet wordt (voor mij volledig onverwacht) een succes.
    Maar eerlijk is eerlijk. Het ziet er wel echt mooi uit!

    geplaatst op
  • even kleine reactie, ze moeten er dan ook wel voor zorgen dat de productcodes om dingen vrij te spelen ook degelijk werken plus dat de robocam zijn wachttijd steeds op 10 minuten blijft vasthangen. niet bepaald goede reclame als je het mij vraagt. ik zou eerder denken dat het pure geldklopperij is als ze het zo programmeren.

    groetjes van iemand die het gevoel heeft dat hij zich heeft laten vangen aan de campagne

    geplaatst op
  • beetje jammer dat ze deze week nog adverteren terwijl de actie is afgelopen. dit is misleiding ....helaas!!

    geplaatst op
  • @marco,
    Axe Villa is weer een nieuwe actie, dit is Heaven On Earth.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.