Facebook wordt je persoonlijke krant met PostPost

30 januari 2011, 09:17

Dat is fijn, je wordt wakker op zondagochtend en dan ga je eerst kijken wat er allemaal gebeurd in Social Media Land.

Twitter timeline doorscrollen, Facebook pagina doorscrollen en wat ik ook altijd doe, even de statistieken van mijn websites analyseren.

Omdat ik gisteren een advertentieblunder website heb gelanceerd, wilde ik ook wel zien hoe de bezoekers daar kwamen en er was iemand gekomen via postpost.com.

PostPost.com?

Nieuwsgierig als ik ben, ben ik meteen dit meteen even gaan uitzoeken.

Verrijken van Social Netwerken.

PostPost is een applicatie die aan Facebook is geschreven. Oftewel hij maakt gebruik van de info die Facebook via een API doorgeeft en waarmee alle data op een andere manier gepresenteerd wordt. Net als dat je bijvoorbeeld een CV in LinkedIn kunt maken of je Linkedin naar Facebook kunt kopiëren via Branchout. Dit zijn de realtime mashups die deze sociale netwerken nog interessanter maken. Er zijn heel veel van dit soort toepassingen en hun aantal zal zeker groeien dit jaar. Dit zijn de applicaties die Facebook en LinkedIn meerwaarde geven, wat alleen maar ten goede zal komen van de beurswaarde.

PostPost

Via de website van PostPost.com kun je eerst een video kijken die uitlegt wat het doet. Makkelijk, dus die zet ik hier even neer.

Jan Willem Alphenaar is trainer en consultant voor het inzetten van LinkedIn voor marketing en advertising. Als LinkedIn Trainer traint hij organisaties in Europa. Met zijn bedrijf Next Business Academy ondersteunt hij organisaties op het gebied van Social Selling, Advertising, Lead Generation en Content Marketing. Hij schreef meerdere (e-)boeken over social media. Begin 2016 ontwikkelde hij het P.E.A.S. (c) Model voor Social Selling met LinkedIn. Ondertussen wordt deze aanpak door meer dan 210 (inter-)nationale organisaties toegepast.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!