Advertising op social networks in VS naar 3 miljard in 2011

19 januari 2011, 05:11

Social network advertising neemt 10.8% in van de hele online markt in de VS. Marketeers in Amerika gaan in 2011 3,08 miljard uitgeven aan advertenties op sociale netwerk sites. Dat bedrag neemt toe met 55 procent van 1,99 miljard in 2010 en zal in 2012 toenemen met 27,7 procent naar 4 miljard. De voorspelling voor 2011 ligt 1 miljard hoger dan in augustus 2010 werd voorspeld, meld eMarketer zelf. Facebook is de grote aanjager: “The primary driver of the change in projected spending is greater ad spending on Facebook, by far the biggest player in the space.”

Debra Aho Williamson, auteur van het eMarketer rappor “Worldwide Social Network Ad Spending: 2011 Outlook” dat nog gepubliceerd moet worden:

”2010 was the year that Facebook firmly established itself as a major force not only in social network advertising but all of online advertising. In 2011, its global presence is something multinational advertisers can’t ignore. If Facebook can continue to increase its global user base and boost the amount of revenue it generates per user, it could even surpass these forecasts. Facebook must continue to innovate its user experience and its ad platform.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!