Like 2011 met Heineken op Facebook

Like 2011 met Heineken op Facebook

“CHEERS TO THE BEST YEAR EVER. LIKE 2011!” Heineken introduceert, met 2011 in aantocht, een speciale Heineken Facebook Like voor het nieuwe jaar. Met één simpele actie (eigenljik twee, je moet Heineken natuurlijk eerst leuk vinden op Facebook anders heb je geen toegang) wens je al je Facebook vrienden een legendarisch nieuwjaar toe. Je vrienden kunnen je nieuwjaarswens vervolgens weer delen; de actie schiet op dit moment heel de wereld over. Hieronder de uiting:

Nee, ingewikkeld en direct heel groots en duur hoeft het niet altijd te zijn op social media om als groot merk iets “leuks” of in ieder geval iets “deelbaars” te maken voor je fans op Facebook (of je potentiële fans). Fitzroy Amsterdam tekende voor de creatie en verzond gisteren het persbericht over deze actie.

Heineken heeft aardig wat fans op Facebook (“862.837 personen vinden dit leuk”) en die zijn nu elkaar volop in het Heineken umfeld een gelukkig nieuwjaar aan het wensen. Biertje erbij, lekker laagdrempelig. Hieronder de pagina waar je de actie weer mee kunt doorsturen aan alles wat je lief is op Facebook:

 


Delen

0
0


Er zijn 7 reacties op dit artikel

  • Leuke actie van Heineken. Niet ingewikkeld maar wel effectief. Het lijkt er op dat Facebook ook binnen de marketingplannen van Heineken steeds belangrijker wordt. Ze zouden over een jaar zomaar een van de grootste merken op Facebook zijn nu ze hebben gekozen voor één globale Facebook strategie en alle lokale initiatieven/pagina's stoppen.

    geplaatst op
  • Heerlijk simpel en briljant. Slimme actie van Heineken.

    geplaatst op
  • Leuk idee van Heineken, maar kwam een dag eerder op Facebook nagenoeg dezelfde campagne al tegen van Consument en Veiligheid: http://10vingersin2011.nl/

    geplaatst op
  • KLM heeft ook een e-card op Facebook: http://www.facebook.com/KLM?v=app_4949752878
    Kies 1 tot 25 vrienden en zet ze in een vliegtuig + persoonlikje boodschap.

    geplaatst op
  • Sinds vorige week online http://www.thebestwishes2011.com. Wat Heineken? Klein is het nieuwe groot! Cheers iedereen. Share the wealth

    Grtz G

    geplaatst op
  • Grolsch had ook precies dezelfde actie dus weinig orgineel :)

    geplaatst op
  • Simpel, leuk, clever. En helemaal eens: innovativiteit en creativiteit hoeven niet duur te zijn. Aardig wat fans zijn het zeker al, die 862.837.

    Maar Heineken (als internationaal sterk merk, dat o.a.ook UEFA CL sponsor is) zal zelf ook wel een goed voornemen hebben qua actieve en loyale Facebook Fans in 2011: met 862.837 fans haalt 't merk de Facebook top 140 nog niet http://www.famecount.com/all-platforms/Worldwide/all/Brand

    Vind wel dat een merk als Heineken hoog in die top 100 moet komen dit jaar, als is het maar omdat loyale fans veel meer kopen, dan niet fans. Coca Cola fan op Facebook koopt voor $69.50 per jaar meer Coke, bij Red Bull is dit $63.81 per fan per jaar meer. (bron: SocialTRAC™)

    Maw: als het onderzoek en de formule klopt, kan Heineken de plas bier flink laten groeien. Zal men ook wel 'liken' :-)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.