Aangezien de post het in december laat afweten leek het de mannen van Chocomel een goed plan om dit jaar de kaarten digitaal te sturen. Na het succes van de campagne van vorig jaar (er werd een SpinAward mee gewonnen) kan je ook dit jaar je Hyves vrienden weer eens goed te grazen nemen. Wederom een leuke interactieve Hyves advertentie.

Op de campagnesite kunnen vrienden elkaars profielfoto op Hyves bekogelen met sneeuwballen, eikels, geweien, stukken rendiervacht en vuurpijlen. Vervolgens wordt een leuk geanimeerde kerstkaart gegenereerd die naar de vriend te sturen is. Het voorbeeld van een eindresultaat is hier te vinden. Opnieuw een actie die goed gebruik maakt van de mogelijkheden van een sociaal netwerk. Het maakt gebruik van de interactie met het vriendennetwerk op een leuke manier waardoor de Hyves gebruiker spelenderwijs in aanraking komt met het merk.
De campagne van vorig jaar was dan ook een succes. In totaal hebben bijna 1 miljoen Hyvers de actiepagina bezocht en hebben bijna 800.000 Hyvers actief meegedaan. Onderzoek van MeMo² (N= 1306) onder deelnemers en niet deelnemers liet bovendien zien dat:
- Intensieve engagement maakt kans op trial groter: deelnemers die vaker het spel gespeeld hebben geven 3 x zo vaak aan Chocomel Hot te willen proberen dan deelnemers die het spel één keer hebben gespeeld.
- De merkoverweging voor Chocomel Hot ligt 6% hoger (43% vs. 37%) onder de deelnemers
- De naamsbekendheid en reclamebekendheid van Chocomel Hot ligt significant hoger onder deelnemers (55% vs. 41%) en (53% vs. 37%).
De actie is een onderdeel van de “Heb jij het nog in je” campagne, en is ontwikkeld door ACHTUNG! Amsterdam in samenwerking met Big Orange Music.