• Mobile
    wordt gesponsord door

Mobile advertising werkt door in social media

Mobile advertising werkt door in social media

Onderzoeksresultaten van Milennial Media (via MarketingCharts) wijzen uit, dat ongeveer een kwart (26 procent) van de inzet van mobiele advertising post-click gedrag in social media tot gevolg heeft. Die social media interacties worden vervolgens gebruikt voor leadgeneratie en brand engagement. Het invullen van contactformulieren, registratie van leden, video’s bekijken en bellen staan allemaal hoger in de lijst van post-click gedrag. In de meeste gevallen (40 procent) wordt als campagnedoel sitebezoek aangegeven, gevolgd door applicatie downloads en het sturen naar specifieke landingspagina’s.

Marketingcharts schrijft:

“Retail promotion and m-commerce as post-click campaign actions experienced tremendous growth month-over-month with a 13% and 8% increase, respectively. Millennial analysis shows the increase is tied to brands in the retail and CPG verticals developing promotions to drive increased holiday sales through mobile advertising.”

Rapport

Het rapport (niet heel uitgebreid en véél over Milennial Media) kun je hier na registratie downloaden.


Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Leuk artikel!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.