Co-creatie met Jamie Oliver

29 oktober 2010, 04:41

Jamie Oliver heeft een missie in het leven: hij wil de jeugd opnieuw gezonder laten eten. Hij droomt ervan dat kinderen genieten van lekker en gezond eten. Al jarenlang ontwikkeld hij kookprogramma’s en –boeken om in deze missie te slagen. Sinds een paar maanden gaat Jamie nog een stapje verder. Hij vraagt hulp aan mensen die in zijn missie geloven. Op de website www.openideo.com kan iedereen ideeën droppen. Heel concreet zoekt Jamie creatieve ideeën om het bewustzijn bij jongeren omtrent gezonde voeding te laten toenemen.

Een goed idee van Jamie als je het mij vraagt. Door gelijkgezinden samen te brengen en samen te laten nadenken over nieuwe concepten, stijgt de betrokkenheid bij deze groep. Een tweede effect is dat de ideeën per definitie rijker, creatiever en beter zullen zijn. Het resultaat van een brainstorm is steeds beter dan het denkwerk van een individu. Een laatste positief effect is dat de missie van Jamie op deze manier ook nog eens positief in de media komt. Co-creatie is met andere woorden een mooie manier om je doelstellingen naar een hoger niveau te tillen.

Steven Van Belleghem
Global CX Thought Leader bij stevenvanbelleghem.com

Steven Van Belleghem is a global thought leader in the field of Customer Experience. His passion is spreading ideas about the future of customer experience. Steven believes in the combination of common sense, new technologies, an empathic human touch, playing the long-term game and taking your social responsibility to win the hearts and business of customers over and over again. Steven is the author of multiple international bestselling books including ‘The Conversation Manager’, ‘When Digital Becomes Human’, ‘Customers the Day after Tomorrow’, ‘The Offer You Can’t Refuse’ and a technology thriller called Eternal.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Remi

    Doet ie weer slim die Jamie.

    Je ziet die missie trouwens ook goed terug in zijn kookboeken. In het begin maakte hij nog vrij ingewikkelde boeken. De laatste paar zitten vol met ’20 minute meals’ en ’30 minute meals’. Alles om maar zoveel mogelijk mensen van de fast-food en pakjes vol e-nummers af te krijgen.

    Ik ben benieuwd of die site aanslaat en effect gaat hebben. Als het om co-creatie gaat ben ik behoorlijk sceptisch namelijk, maar Jamie Oliver is wel zo’n publiekslieveling dat het nog wel eens zou kunnen werken ook.


    29 oktober 2010 om 06:11
    Remi

    Ah die video is al oud (had er wel even bij mogen staan in de originele post). Het project is al afgelopen en de beste ideeën zijn al verwerkt in dat boek.

    Even snel bekeken en wat stukken gelezen: Ziet er goed uit en ik zie dat er inderdaad best veel mensen met goede ideeën zijn gekomen. Leuk om te zien dat co-creatie soms wel goede kwaliteit kan opleveren. Bekijk ook even de lijsten met honderden namen die meegewerkt hebben op bladzijde 67 en verder.


    29 oktober 2010 om 07:10

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief