Old Spice campagne resulteert in 107 procent meer verkoop!

1 september 2010, 12:15

Old spice, wat een suf ouderwets merk. Totdat “the man your man could smell like” campagne mij zelfs bereikte. Kijk op onderstaand filmpje “the case behind old spice” wat ze gedaan hebben, veel social media cijfers. Gestructureerde interactiviteit met 105 respons video’s. Hoe krijg je vrouwen aan het werk om reukjes voor mannen te kopen? Cool! Meer van dit soort zaken in Nederland graag!

Old Spice campagne resulteert in 107 procent meer verkoop!

Trendwatcher & Presentator. Momenteel CEO van http://innovader.nl wat video platform http://yubby.com creerde en http://leafplan.nl the connected car.. Voorheen partner Interimic, Venture Partner, directeur mediaplaza.nl en oprichter http://cyco.com, een software bedrijf wat technisch document management maakt met 100 mensen.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Mstok

    Een van de duurdere campagnes hier in de VS. Voodat de campagne viral ging was hij overal op tv. Maar begrijp dat NL alkeen het einde van de campagne heeft mee gekregen.


    3 september 2010 om 14:17
    Jasper

    @mstok

    Sterker nog, de campagne heeft hier niet eens gedraaid. Er is hier immers amper wat van Old Spice te koop. 😉

    De grap is dat iedereen in mijn omgeving nu wel het merk Old Spice kent (via het delen op hyves, facebook, etc), en meerdere mensen ook op zoek zijn gegaan naar het product in de schappen, maar het is er simpelweg niet 😛


    14 september 2010 om 06:35

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!