• Mobile
    wordt gesponsord door

Gartner: Aantal mobieltjes groeit met 13,4 procent in Q2 2010

Gartner: Aantal mobieltjes groeit met 13,4 procent in Q2 2010

Wereldwijd is het aantal mobiele devices dat verkocht is aan eindgebruikers in Q2 2010 gestegen met 13,8 procent vergeleken met diezelfde periode een jaar geleden. De smartphone zit in de lift: van het totale aantal verkochte mobieltjes is 19 procent een smartphone. Dat is een stijging van 50 procent. Dit allemaal terwijl de gemiddeld prijs van de verkochte toestellen aan het dalen is door toenemende concurrentie. Het blijkt allemaal uit gegevens van onderzoeksbureau Gartner. Hieronder de merken en de aandelen en ook een overzicht van de aandelen van de verschillende besturingssystemen (’Marktaandeel Android vertienvoudigd in een jaar’):


Aantallen keer duizend units

Toenemende concurrentie

Carolina Milanesi, research vice president bij Gartner concludeert uit de resultaten:

“Although the mobile communication devices market showed double-digit growth this quarter, average selling prices (ASPs) were lower than expected and margins fell. We attribute the decline in ASPs to a stronger dollar, a depreciating euro, and intense competition that drove price adjustments and changes to the product mix.”

Operating systems

 

Android streeft Apple voorbij in de VS”, “Samsung zwaait naar concurrentie met de Wave”, “Groei Android goed voor HTC buzz”, “Smartphones: De winaars en verliezers in een snel groeiende markt”. Genoeg cijfers, feiten en meningen over de smartphonemarkt de laatste tijd hier op Marketingfacts.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Enig idee waar dit soort cijfers voor de Nederlandse markt zijn?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.