Hornbach: The Infinite House
Eind juli schreven we hier al over het inspirerende “Guy Walks Across America” filmproject van Levi’s. Soms kom je online dingen tegen (heel vaak via Twitter tegenwoordig, als ik voor mijzelf spreek) die gewoon erg gaaf zijn. Die inspirerend zijn, vol technische uitdaging zitten om te realiseren of een visueel spektakel garanderen. Voor de van oorsprong Duitse bouwmarkt Hornbach (oh, die column) maakte het Berlijnse bureau Heimat een film van 9 minuten (hier de Vimeo-link, hieronder YouTube filmpje). Dat is lang. Maar ik bleef net als AJ Thijssen kijken:
Facebook en bioscoop
Soul to DIY, vinden ze hier op iThinqWare. In de film maakt een man van een krot zijn droomhuis, worden vijandige buren vrienden, en wordt er vanaf dakterrassen gebowld. Pas op de helft van de film zie je ergens in de verte het Hornbach-logo. De “past ad efforts” zorgen voor een mystieke, Efteling-achtige sprookjessfeer. De film draait in bioscopen en hier online op das-grenzenlose-haus.de. Op die pagina vind je ook meer informatie over de karakters via Facebook (“Skepsis ist die Abrissbirne der Mo?glichkeiten” is het motto van hoofdrolspeler Martin Pascal) en kun je fan worden van Hornbach. De film eindigt trouwens met de bekende “YippijajaYippiYippiJeee” (bij benadering): heel consequent, merktechnisch gezien.
Credits
Director: Woof Wan Bau
Production Company: Radical Media
Agency: Heimat, Berlin
Editor: Paul Hardcastle
Producer: Christoph Petzenhauser
Exec producer:Christiane Dressler
DOP: Jallo Faber
Creatives: Guido-Heffels, Matthias Storath
Production Designer: James Hatt
Music: Martin Landquist
Post: Time Based Arts