Hornbach: The Infinite House

11 augustus 2010, 06:38

Eind juli schreven we hier al over het inspirerende “Guy Walks Across America” filmproject van Levi’s. Soms kom je online dingen tegen (heel vaak via Twitter tegenwoordig, als ik voor mijzelf spreek) die gewoon erg gaaf zijn. Die inspirerend zijn, vol technische uitdaging zitten om te realiseren of een visueel spektakel garanderen. Voor de van oorsprong Duitse bouwmarkt Hornbach (oh, die column) maakte het Berlijnse bureau Heimat een film van 9 minuten (hier de Vimeo-link, hieronder YouTube filmpje). Dat is lang. Maar ik bleef net als AJ Thijssen kijken:

Facebook en bioscoop

Soul to DIY, vinden ze hier op iThinqWare. In de film maakt een man van een krot zijn droomhuis, worden vijandige buren vrienden, en wordt er vanaf dakterrassen gebowld. Pas op de helft van de film zie je ergens in de verte het Hornbach-logo. De “past ad efforts” zorgen voor een mystieke, Efteling-achtige sprookjessfeer. De film draait in bioscopen en hier online op das-grenzenlose-haus.de. Op die pagina vind je ook meer informatie over de karakters via Facebook (“Skepsis ist die Abrissbirne der Mo?glichkeiten” is het motto van hoofdrolspeler Martin Pascal) en kun je fan worden van Hornbach. De film eindigt trouwens met de bekende “YippijajaYippiYippiJeee” (bij benadering): heel consequent, merktechnisch gezien.

Credits

Director: Woof Wan Bau

Production Company: Radical Media

Agency: Heimat, Berlin

Editor: Paul Hardcastle

Producer: Christoph Petzenhauser

Exec producer:Christiane Dressler

DOP: Jallo Faber

Creatives: Guido-Heffels, Matthias Storath

Production Designer: James Hatt

Music: Martin Landquist

Post: Time Based Arts

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!