NMD2010-interview met Maarten Verkoren

18 juni 2010, 05:46

Tijdens NMD 2010, gisteren in het NBC in Nieuwegein, maakte Ronnie Overgoor met BlueShots en Sanoma Digital verschillende interviews met de keynote-sprekers. Maarten Verkoren (@verkoren op Twitter) schoof ook bij hem aan.

Verkoren was eerder werkzaam bij Thomas Cook en Zonnet/Versatel/Tele2 en is nu bij The Walt Disney Company verantwoordelijk voor de marketingcampagnes van de nieuwe releases van Walt Disney Studios Home Entertainment en de social media en interactieve marketing strategie.

Recente campagnes die Verkoren uitvoerde waren The Princess and the Frog, Up, Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen (bekend van de Albert Heijn Disney Weken), Bolt, Wall-E en Ratatouille. Een gesprek over de inzet van Twitter bij Walt Disney, over familietijd en over het toevoegen van waarde aan het leven van mensen, over Spotify en over on demand televisie kijken.

Disclaimer: Dit is een artikel uit 2010. De video van het interview staat niet meer online. Maarten Verkoren werkt inmiddels niet meer bij Disney.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!