TNT gestart met pro-actieve webcare op Twitter

TNT gestart met pro-actieve webcare op Twitter

Het webcare team van TNT is kennelijk, zo valt op de site te lezen, al sinds 10 mei actief op verschillende blogs, fora en ook op Twitter. Sinds 11 juni is het team pro-actief: in totaal plaatsten Edith, Froukje, Annet, Willemien, Wim en Mirjam tot nu toe gezamenlijk 8 tweets, waarin ze vooral lijken te vragen om de conversatie via DM voort te zetten. Dat is vast onderdeel van de strategie. Op de website staat over die strategie het volgende vermeld:

“Helaas kunnen de medewerkers van ons Webcare Team niet overal op reageren. Hiervoor vragen wij uw begrip. Indien u een complexe vraag of klacht heeft verzoeken wij u via een andere weg contact op te nemen met onze klantenservice. Dit kan telefonisch (058) 233 33 33, per e-mail of schriftelijk.”

Ik ben heel benieuwd hoe TNT zich verder gaat ontwikkelen met het implementeren van webcare. Het lijkt erop, dat ze het stap voor stap doen, en rustig aan, strategische juist. De eerste tweet werd, als de Twitter-statistieken me niet in de steek laten (deden ze gisteren wel), op 11 juni geplaatst. De laatste tweet, door ^AJ ongeveer een dag geleden.

Dit is wel grappig. Op bovenstaande tweet van @erwinheiser werd door het webcare team ingesprongen. Heiser bleek in Vlaanderen te wonen, en zijn tweet had dus niet al teveel te maken met de kwaliteit van de TNT-postbodes in Nederland. Gelukkig maar, probleem opgelost ;)


Delen

0
0


Er zijn 7 reacties op dit artikel

  • Deze verwijzing naar het Kassa-forum had in het artikel niet mogen ontbreken, hier zie je dat het team ook daar inspringt in de discussie.

    geplaatst op
  • Ik heb ook hele aparte ervaringen met de webcare van TNT. Ik had 2 gepersonaliseerde t-shirt besteld voor relaties en ik ben blij dat ik het met 2 heb uitgeprobeerd, want ik kreeg andere rugnummers dan ik had besteld. Gezien mijn bedrijfsnaam was het nummer voor het relatiegeschenk erg belangrijk. Vervolgens heb ik de klantenservice gebeld, dat het geen gepersonaliseerde shirts zijn en dat ik graag mijn geld terug wil. Volgens de medewerker kon dit niet en wilde hij wel nieuwe shirts sturen, maar dan was voor mij het 'statement' naar mijn klanten toe verdwenen. Tevens kan ik het natuurlijk niet maken om naar relaties nogmaals een shirt te sturen. Een collega zou het verder oppakken en van haar kreeg ik dan ook een e-mail: 'of ik een foto van de shirts kon sturen'. TNT wilde dus mij een foto van een shirt laten sturen, dat ik naar relaties had gestuurd, terwijl tnt zelf in gebreke is gebleven. U begrijpt, dat ik aan mijn relaties geen foto ga vragen... en zeker als het een fout is van tnt. Hierna heb ik nog een mail gekregen van sbcommerce met de vraag hoe zij mij telefonisch konden bereiken, natuurlijk heb ik meteen (nogmaals) mijn nummer gegeven, maar wacht nu al ruim een week op een telefoontje.

    Verwacht dus niks van de klantenservice van tnt of sb commerce, want deze traditionele club, weet in dit digitale tijdperk nog niet zo goed met klachten om te gaan.

    PS: Natuurlijk is mijn iets wat negatieve beoordeling op de site van tnt ook niet geplaatst....

    geplaatst op
  • Wat een ongelooflijk inspirerend stuk, zie alleen niet wat ik hier nu mee moet... TNT feliciteren dat ze 1283ste zijn die webcare proberen te gaan doen??

    geplaatst op
  • WebCare klinkt leuk maar dan moet het ook wel echt care zijn. Dan moeten de medewerkers de mogelijkheid hebben om zaken op te lossen. Die is er niet want niemand weet daar waar een missend pakje heen is een onkostenvergoedingen etc. doen ze al helemaal niet aan -> zie voorwaarden is het standaard antwoord.

    Als je dan denk dat je met een webcare team de discussie gaat stoppen zoals gepoogd is op HigherLevel: http://tinyurl.com/tntophigherlevel dan gaat dat natuurlijk niet werken. Vele bedrijven, en dus ondernemers, gaan er vanuit dat als ze een pakje versturen het gewoon aankomt. De ondernemers die daar een topic over gaan plaatsen openbaar met TNT maakt mijn bedrijf kapot als titel doen dat niet zomaar. Dan heeft de basis, de normale klantenservice, sowieso niet gewerkt. Om dan de case meteen weer achter gesloten deuren te laten plaatsvinden gaan gewoonweg niet werken. Ergens moet er op dat moment gewoon een oplossing gezocht worden.

    Ik vermoed dat ze geen oplossing durven cq. mogen aanbieden omdat dit teveel geld gaat kosten. Als ze 1x aangeven dat ze de kosten van verzenden bijvoorbeeld terugbetalen zal er een ware hausse op ontstaan door de vele vermissingen waar de ondernemers over spreken. Dus blijft het maar pappen en nathouden. Gemiste kans.

    geplaatst op
  • Zo! Ik zou willen dat er zoveel aandacht is voor elke 8 tweets die ik plaats! ;-)

    geplaatst op
  • @Ruben: Dat was niet het enige vertrekpunt voor het artikel, heb ik uit betrouwbare bron vernomen ;)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.