Energize SparkCast 28: Interview Mathys van Abbe (MobyPicture)
Vele twitteraars gebruiken de mobile photo sharing service van MobyPicture. En dat blijkt ook wel uit de groei van de service. Het gebruik neemt dagelijks met circa 3.000 gebruikers toe. Maar hoe hoe haal je als merk het maximale uit het Moby platform? Nodig tijd om founding father Mathys van Abbe van Mobypicture eens te ondervragen voor de SparkCast. Voor degenen die de app en site nog niet kennen: Mobypicture is enorm handig om foto’s en video’s op bekende sociale netwerken als Facebook, Hyves, Twitter en YouTube met een druk op de knop te delen. In dit – Engelstalige – interview vertelt Mathys over ondernemerschap, het recente gelanceerde Rabobank MobyNow platform en zijn visie op social media marketing. Download of beluister de SparkCast.
Van Abbe: ‘Het merk –Rabobank- investeert fors in zijn wielerploeg. Al deze rijders houden hun fans via social media tools op de hoogte. Twitter, Facebook en zelfs andere banken (door advertenties) profiteren hiervan, Rabobank zelf alleen niet. Dit losten we op door MobyNow.’
Met deze nieuwste dienst bundel je de aggregatie en deling van informatiestromen in één branded platform. Van Abbe: ‘Meer dan 30 professionele fietsers posten hun persoonlijke foto’s en filmpjes voor hun fans en achterban op allerlei blogs en social platforms. Maar omdat ze daar nu Mobypicture voor gebruiken, kunnen we alle lezers en volgers direct doorlinken naar het centrale platform.’
In het -Engelstalige- gesprek o.a. de volgende onderwerpen:
1. Het succes, ontstaan en onderscheid van Mobypicture
2. Het business model
3. De nieuwste dienst: MobyNow
4. De toekomst van traditionele sites: dead or a live?
Alle SparkCast zijn ook te downloaden via iTunes. Je kunt je gratis abonneren voor de podcast feed.