Nike heeft met Tiger Woods een virale hit te pakken
Viral Friday had gelijk: de nieuwe commercial van Nike met Tiger Woods is nu al een viral hit. Volgens de nieuwste statistieken van Visible Measures is de clip waarbij Tiger niets anders doet dan in de camera kijken terwijl de stem van zijn vader vraagt ‘wat hij dacht toen hij dit deed’ meer dan 2,7 miljoen keer bekeken op YouTube binnen een week (via: NewTeevee.com). Verder zijn er meer dan 160 kopieën en parodieën geteld die tezamen 7,1 miljoen kijkers opleverden en meer dan 15.000 reacties brachten.
Eén van de grote aanjagers van de viraliteit van de video is natuurlijk social media. De advertentie krijgt van Twitteraars veel aandacht sinds volgende week. Volgens de gegevens van Trendrr werd de commercial in ongeveer 8.000 tweets per dag genoemd voor de release en de dag nadat hij uitkwam was dat gestegen tot bij 25 duizend.
Interessant is dat de parodieën, mash-ups en video commentaren populairder waren dan de originele commercial. Meer dan 100 van de 160 clips zijn derivaten van de clip waarbij meestal de stem van vader Earl Wood vervangen wordt door een andere audio track. Op dit moment is de viraliteit van de commercial aan het afnemen maar zijn de parodieën nog wel steeds onverminderd populair.
Tevens verschenen op Zoomz.
Interessant! ps. Ik zou de onderste door Google Translate vertaalde alinea even verwijderen 😉
@Brad: Ja, sjesses. Done.
@Remco: Ik ook 😉
Mooie!
“de stem van zijn vader vraagt ‘wat hij dacht toen hij dit deed’”
‘Just do it’
Bedankt voor de scherpe blik. Volgende keer ga ik het eerst even kritisch nalezen voordat ik op publish druk!
Best gave viral, wel vrij persoonlijk. Hoog risico van Nike die nu wel beloond wordt.
Ik weet niet precies waar zijn vader over spreekt want de stem is natuurlijk voor zijn dood opgenomen en dat was ook voordat al deze schandalen naar voren kwamen. Maar dat het goed bij de situatie past is zeker.
Weet iemand toevallig waar de audioclip in het filmpje van afkomstig is?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!