Myler.nl: Online netwerk van 5000 ZZP’rs gestart door Achmea & Manpower

29 maart 2010, 07:45

Hieronder een interview met Sjaak van Heukelum, manager innovatie van Achmea. Hij heeft in samenwerking met onder anderen Manpower een online netwerk van ZZP’rs opgericht. Enerzijds om elkaar onderling te versterken en anderzijds om opdrachten te verwerven. 400 ZZp’rs werken al via Myler (dat 2,50e euro per uur hiervoor rekent). Interessant is dat Achmea hierin participeert om uit te vinden hoe ze betere financiële producten kunnen maken voor ZZP’ers (met 700k mensen een interessante groep). De investering was ‘enkele tonnen’, klanten van Myler zijn oa Dixons & Apple. Er komen web2.0 functies waar de ZZP’rs de opdrachtgevers kunnen evalueren en andersom.

Sjaak van Heukelum, manager innovatie van Achmea over Myler.nl

Trendwatcher & Presentator. Momenteel CEO van http://innovader.nl wat video platform http://yubby.com creerde en http://leafplan.nl the connected car.. Voorheen partner Interimic, Venture Partner, directeur mediaplaza.nl en oprichter http://cyco.com, een software bedrijf wat technisch document management maakt met 100 mensen.

Categorie
Tags

6 Reacties

    mgvandenbroek

    Klasse interview!

    Dit is ook een mooie quote: “We zijn groot geworden met het pushen van onze informatie, en nu willen we het naar ons pullen.”

    Mooie opzet met die alfacommunity. Klantdenken en zzp-denken, projecten naar arbeidsongeschiktheid, hoppetee. Klinkt allemaal sympathiek, imho.


    29 maart 2010 om 07:56
    media

    Vincent of Sjaak, waarom zou Myler wel succesvol zijn waar anderen het niet hebben gered? We hebben recentelijk zelf de stekker uit M! Freelance getrokken (ca. 1000 ZZP-ers) omdat het aantal opdrachten via het netwerk ver achter bleef op de verwachtingen (ondanks marketinginspanningen via Marketingfacts, Marketing Tribune, Nationakle Marketingdag, etc) . Hoe gaat Myler die opdrachten wel binnenhalen?


    30 maart 2010 om 11:59
    vincente

    @marco wat ik hoorde dat een aantal bedrijven zich aan myler heeft verbonden. (Apple, Dixons, Achmea zelf) dus dat kan een mooie basis zijn om zo’n netwerk te beginnen. Ik ga even vragen of ze zelf willen reageren. Ik had trouwens even geen idee dat jullie de stekker uit M!Freelane hadden getrokken. Lijkt me goed om het uit te zoeken en wellicht om de 1000 free lancers aan myler aan te bevelen?

    @clark ik denk als je voor ZZP’rs opdrachten weet binnen te halen dat €2,50 per een koopje is. Normaal vragen buro’s zeker 20-30% dus een paar euro per uur voor opdrachten, factureren, betalen etc is bijna too good to be true.

    Wat ik interessant vind is dat een bedrijf als Achmea dit als vehicle ziet om kennis te vergaren.


    31 maart 2010 om 19:39

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!