Myler.nl: Online netwerk van 5000 ZZP’rs gestart door Achmea & Manpower

Myler.nl: Online netwerk van 5000 ZZP’rs gestart door Achmea & Manpower

Hieronder een interview met Sjaak van Heukelum, manager innovatie van Achmea. Hij heeft in samenwerking met onder anderen Manpower een online netwerk van ZZP’rs opgericht. Enerzijds om elkaar onderling te versterken en anderzijds om opdrachten te verwerven. 400 ZZp’rs werken al via Myler (dat 2,50e euro per uur hiervoor rekent). Interessant is dat Achmea hierin participeert om uit te vinden hoe ze betere financiële producten kunnen maken voor ZZP’ers (met 700k mensen een interessante groep). De investering was ‘enkele tonnen’, klanten van Myler zijn oa Dixons & Apple. Er komen web2.0 functies waar de ZZP’rs de opdrachtgevers kunnen evalueren en andersom.

Sjaak van Heukelum, manager innovatie van Achmea over Myler.nl


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 6 reacties op dit artikel

  • Klasse interview!

    Dit is ook een mooie quote: "We zijn groot geworden met het pushen van onze informatie, en nu willen we het naar ons pullen."

    Mooie opzet met die alfacommunity. Klantdenken en zzp-denken, projecten naar arbeidsongeschiktheid, hoppetee. Klinkt allemaal sympathiek, imho.

    geplaatst op
  • Collega blogger op RecTec had recent ook een interview met Myler en wat meer kritische noten: http://www.rectec.nl/2010/03/19/myler-bemiddelingsite-voor-zzp-ers-houdt-vol/

    Ambitie kan je ze niet ontzeggen, maar ze bewandelen wel de wegen die door andere niet met succes zijn bewandeld. Het zal mij benieuwen.

    geplaatst op
  • Lijkt een beetje op een één tweetje ...http://www.myler.nl/TonenOpArtikel/Vincent-Everts-over-ZZPers-en-Social-Media-1.htm

    Het initiatief lijkt mij goed, maar in een andere opzet. Mijn eerste indruk is erg rommelig, weinig routing. Die KLEUR! Moet van boven naar beneden en van links naar rechts. Mis direct de uitdaging tot interactie op de homepage. Moeilijk om een overzicht te krijgen van wie er lid zijn. Daarnaast verbaast mij de 2,50 per uur en kosten voor ontwikkeling. Met name een partij als Achmea en partners beschikken al over NAW-gegevens. Het zou eenvoudigervoor hen moeten zijn om te activeren. Beter een groot deel van de 700k investeren in activatie/marketing en kosteloos voor ZZP'er. Als je dan echt een bijdrage voor de ZZP'er wil leveren, doe dan of kosteloos en/of vraag een minimale jaarlijkse bijdrage, als een soort van lidmaatschap. Deze geeft voordelen zoals kortingen op verzekerinen etc. Ga voor een langere binding en meer op basis van vertrouwen in plaats van een kort bezoek op basis van 2,50 per uur en een drempel om terug te komen.

    geplaatst op
  • Vincent of Sjaak, waarom zou Myler wel succesvol zijn waar anderen het niet hebben gered? We hebben recentelijk zelf de stekker uit M! Freelance getrokken (ca. 1000 ZZP-ers) omdat het aantal opdrachten via het netwerk ver achter bleef op de verwachtingen (ondanks marketinginspanningen via Marketingfacts, Marketing Tribune, Nationakle Marketingdag, etc) . Hoe gaat Myler die opdrachten wel binnenhalen?

    geplaatst op
  • @marco wat ik hoorde dat een aantal bedrijven zich aan myler heeft verbonden. (Apple, Dixons, Achmea zelf) dus dat kan een mooie basis zijn om zo'n netwerk te beginnen. Ik ga even vragen of ze zelf willen reageren. Ik had trouwens even geen idee dat jullie de stekker uit M!Freelane hadden getrokken. Lijkt me goed om het uit te zoeken en wellicht om de 1000 free lancers aan myler aan te bevelen?

    @clark ik denk als je voor ZZP'rs opdrachten weet binnen te halen dat €2,50 per een koopje is. Normaal vragen buro's zeker 20-30% dus een paar euro per uur voor opdrachten, factureren, betalen etc is bijna too good to be true.

    Wat ik interessant vind is dat een bedrijf als Achmea dit als vehicle ziet om kennis te vergaren.

    geplaatst op
  • Ha Vincent en anderen,

    Erg leuk interview en ook een erg leuk initiatief van Achmea!

    Wij zijn op 4 januari van dit jaar met een eerste versie van onze site, http://www.freelancematch.nl, begonnen die freelancers en opdrachtgevers matcht en ik denk dat het misschien interessant is om daar ook wat data, o sorry facts, en ervaringen over te delen:

    -2379 freelancers
    - 300 opdrachtgevers

    Uit het interview begrijp ik dat Myler ook zo’n 1,000 gebruikers per maand erbij krijgt.

    Wij werken al met ratings waarbij de opdrachtgever de feelancer een cijfer geeft over kwaliteit, deadlines, communicatie en flexibiliteit en vice versa. Daarnaast kan een opdrachtgever zijn opdracht plaatsen en die meteen via LinkedIn, Hyves, Twitter en Facebook verspreiden.

    Ons business model is anders. Wij zitten niet tussen de betaalstroom van opdrachtgever en freelancer. Opdrachtgevers kunnen gratis een opdracht plaatsen en freelancers kunnen gratis reageren. Een freelancer die binnen 24 uur op een nieuwe opdracht wil reageren betaalt E19,95 per zes maanden. Klinkt overigens erg slim van Achmea/Myler hoe zij dat doen. Bij ons zijn er behalve echt lange opdrachten ook meer kantoorklussen, zoals ontwerp een huisstijl.

    Bij Freelancematch.nl kan je als freelancer je opgeven om een email te krijgen als er een nieuw project is en dat doen op basis van een expertisegebied (zoals marketing) maar ook op basis van een bepaald woord (zoals twitter) en dan ook nog alleen voor bepaalde provincies.

    Wat verder leuk is voor opdrachtgevers dat zij behalve een gewone vacature ook een veiling of een prijsvraag kunnen uitschrijven. Afgelopen zaterdag werd er bijvoorbeeld een opdracht geplaatst van iemand die een contract van het Nederlands naar het Engels vertaald wilde hebben. Op zondag waren er twee biedingen van E140 en E170, de opdrachtgever maakte een keuze (de goedkoopste in dit geval maar kijkt natuurlijk ook naar het profiel en de referenties) en voor maandagochtend had hij het vertaalde contract in zijn mailbox.

    Verder hebben we een systeem waarbij een freelancer die een klus krijgt via een andere gebruiker van de site de tipgever kan bedanken met een bosje bloemen, geld (wij adviseren 1% van de projectomzet) of een virtueel schouderklopje. (ok, je kan ook een blind date kado doen maar dat is nog niet gebeurd).

    Je kan dus je profiel, een opdracht, of een opdrachtgever tippen via diverse media. Dat is een paar honderd keer gebeurt en ik wilde dat ook even delen want het geef een leuk beeld van de populariteit van media:

    Email 48%
    LinkedIn 22%
    Hyves 18%
    Twitter 7%
    Facebook 5%

    We zijn net begonnen en doen elke dag een update aan de site, met name op basis van feedback van gebruikers. Commentaar en ideeen zijn overigens welkom. Vanuit ons perspectief is het erg leuk dat een partij als Achmea zich ook met deze markt bemoeit. Hoe meer initiatieven hoe beter uiteindelijk de sites worden voor zelfstandigen en opdrachtgevers.

    Groet,

    Tymen Selman

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.