Het gepersonaliseerde billboard, SEO Ranking Monitor en creatieve stickerreclames in Bas Blikt

Het gepersonaliseerde billboard, SEO Ranking Monitor en creatieve stickerreclames in Bas Blikt

Wekelijks hier een overzicht van opmerkelijke innovaties, start-ups en reclame-uitingen op Idealize. Dit keer onder meer: Warpia Easy Dock, de Tetris-stoel, SEO Ranking Monitor, het gepersonaliseerde billboard en creatieve stickerreclames.Laptops en netbooks zijn handig voor als je onderweg bent. Ze hebben een klein toetsenbord en beeldscherm, waardoor ze niet ideaal zijn voor lange pc-sessies. Warpia Easy Dock stelt je nu in staat een monitor, toetsenbord, muis en speakers draadloos aan te sluiten op je MacBook of een andere willekeurige laptop en netbook. De verbinding wordt automatisch gemaakt tussen een USB-dongle en draadloze ontvanger.

Tetris-stoel
Het café-restaurant waar je met je laptop aan het werk bent, heeft net nieuwe interieurstukken van Mexicaan Gabriel Cañas overgenomen. En door de opvallende vorm valt het je direct op waar de stoelen op geïnspireerd zijn: de tientallen jaren oude game Tetris. Cañas maakte exemplaren in de traditionele Tetris-kleuren en in het zwartwit.

SEO Ranking Monitor
Op je laptop ben je inmiddels via Google Analytics de bezoekcijfers van je website aan het bekijken. Alleen zorgt ‘personalized search’ op Google ervoor dat zoektermen niet op elke pc dezelfde ranking krijgen. Dat maakt het lastig om te bepalen op welke populaire keywords je het liefst gevonden wil worden. Nederlander David Sakowski ontwikkelde daarom SEO Rank Monitor.

Gepersonaliseerd billboard
Eenmaal weer naar buiten gelopen, kun je in de toekomst billboards verwachten die jou persoonlijk aanspreken. Het Japanse tech-bedrijf NEC heeft een digitaal billboard ontworpen met ingebouwde camera’s, die bij het voorbijgaan van de potentiële koper onmiddellijk leeftijd en geslacht herkennen. Vervolgens wordt een product aangeboden dat mogelijk aansluit bij de wensen van iemand met de gesignaleerde demografische kenmerken. Hoe langer iemand voor de camera staat, hoe exacter de gegevens die de computer herkent.

Of moeten we het toch blijven doen met bijvoorbeeld de old school stickerreclame? Hier dertien voorbeelden van verschillende reclamebureaus.

 


Geplaatst in

Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • @ Gepersonaliseerd billboard

    Old skool is cool, maar dit soort nieuwe technologieen uitbreiden de mogelijkheden. Wij hebben hetzelfde technologie en hetzelfde plannen hier in NL. Stay tuned ;)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.