The day after online tuesday #4: Conversie Optimalisatie

10 februari 2010, 06:13

Een toneelstuk over een bakker in Weesp. Conversie-optimalisatie als een “vies woord”. Salesfunnels, datamodellen, de dialoog aangaan en onderhouden, je klanten kennen. Ton Wesseling en Bart Schutz van OnlineDialogue maakten er gisteren op online tuesday in Felix Meritis een leerzame show van. Het duo vormde een prachtige opmaat voor Bas Geenen van Direct Wonen, die met veel cijfers (en bullets) uit de praktijk liet zien hoe conversie optimalisatie écht werkt (verhoging van 53 procent en een besparing van een ton op jaarbasis, daar kun je mee thuis komen). Moet je wél een goed bureau hebben ;). Hieronder de foto’s van Henk-Jan Winkeldermaat.

De komende online tuesday over online video (met o.a. Ronnie Overgoor en Remco Bron)zal plaatsvinden op dinsdag 9 maart in Felix Meritis. Aanmelden kan binnenkort via MeetUp.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!