Marketingfacts krijgt nieuwe iPhone App
Hoewel de iPhone mobile marketing schijnt te remmen is er voor Marketingfacts reden genoeg om zich meer op de mobile user te richten.
Tot nu toe werden deze bezoekers beperkt tot een mobiele versie van Marketingfacts.nl. Gelukkig gaat daar nu (eindelijk, eerlijk is eerlijk) verandering in komen! En we horen graag jullie tips en suggesties: ongeveer tien mensen kunnen zich opgeven voor het testpanel.
How it all started
Op 8 november j.l. kwam via het contactformulier van Marketingfacts een bericht binnen van Coen Heck, oprichter van appnormal.com.
Hoi,
Als fervent lezer van Marketingfacts, zou ik het handig vinden als er een app voor mobiele telefoons komt die me de info van Marketingfacts zou tonen. Zelf ben ik als iPhone gebruiker natuurlijk het meest geïnteresseerd in een app voor dit platform. Als mobiele app ontwikkelaar ben ik benieuwd of er vanuit Marketingfacts interesse is om dit op te pakken. Wij ontwikkelen voor iPhone, Android, Windows Mobile en Blackberry.
Ik zou graag eens kijken wat de mogelijkheden zijn om een dergelijke app te maken. We willen de app graag maken en hebben daarvoor medewerking nodig. Graag hoor ik of hier interesse voor bestaat.
Met vriendelijke groet,
Coen Heck
Voor Marketingfacts een wake-up call, want waarom had M! eigenlijk nog geen iPhone app? De mannen van appnormal.com zijn nu met het ontwikkelen begonnen. Met deze mobile tool hebben de lezers van Marketingfacts relevante informatie altijd in de broekzak. We hopen er ook nog wat ‘kekke’ functionaliteiten in te kunnen bouwen, om te laten zien wat er allemaal mogelijk is.
Functionaliteiten
In het eerste gesprek met appnormal.com hebben we aangegeven dat we het bij Marketingfacts belangrijk vinden dat de informatie (artikelen, vacatures, informatie omtrent events) snel en makkelijk te lezen is. Daarnaast is social sharing ook een groot item. Het plaatsen van comments en het delen via Twitter zijn daar enkele voorbeelden van. Er zijn nog een paar andere ideeën voor functionaliteiten, hier later meer over.
De functionaliteiten waar de iPhone-user straks gebruik van kan maken:
- Social sharing via Twitter en e-mail
- Plaatsen van comments via de iPhone
- Lezen en plaatsen van comments
- Bladeren op basis van rubrieken
- Cursussen in de Academy bekijken
- Door de Jobs bladeren
- Reporter lezen, reageren, sharen
De indeling van de eerste iPhone app (versie 1.0) ziet er als volgt uit:
Crowdsourcing – Denk mee!
Graag willen we aan de wensen van de Marketingfacts lezers tegemoet komen en deze dan ook actief betrekken bij het ontwikkeltraject. Heb je een goed idee of een behoefte die wij moeten vervullen? Zijn er functionaliteiten die absoluut niet mogen missen? Plaats deze dan in de comments, zo houden we het lekker interactief.
Wij denken dat het leuk en leerzaam is om het proces van het ontwikkelen van een iPhone app op Marketingfacts te delen. Daarom verschijnen de komende weken een aantal postings waarin we jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen en graag de discussie aangaan!
Test groep
Om alle bugs uit de iPhone app te halen en behoeften in kaart te brengen zal appnormal.com gebruik maken van een testgroep. Wil je testen en meewerken aan een betere iPhone app, stuur dan een mail naar redactie[at]marketingfacts.nl onder vermelding van UDID en contactgegevens (instructies vinden UDID). Om het proces overzichtelijk te houden is er ruimte voor ongeveer tien testers.
Wie is appnormal.com?
Appnormal.com is een jonge club (hier op Twitter) van mobiele developers die met een frisse kijk het mobiele kanaal benaderen. Waar veel ontwikkelaars zich beperken tot puur de ontwikkeling zetten wij ook in op mobile interface design en mobile usability (in samenwerking met Concept7). Door deze insteek zijn de apps die worden geproduceerd van kwalitatief hoogstaand niveau en passen bij de beoogde doelgroep. Hiermee is appnormal.com een volledige dienstverlener op mobiel gebied en in staat om te voorzien in apps die er goed uitzien en daarnaast resultaat boeken.
Mooie ontwikkeling, handig!
Verder wil ik me bij deze graag aanmelden voor de Android App testgroep 😉
@Remi leuk dat je voor ons wilt testen. Zou je een mail willen sturen naar redactie[at]marketingfacts.nl met daarin je UDID?
Zeker een mooie ontwikkeling!
Wordt er ook getest met een Blackberry app?
Heb me aangemeld om te testen.
Ben benieuwd.
Leuk dat jullie met een app komen! Kon natuurlijk ook niet missen zoals Coen Heck aangeeft in zijn mail aan jullie waarmee dit allemaal begonnen is. Wat ik persoonlijk belangrijk vind aan iPhone apps is dat linkjes en filmpjes etc in artikelen het ook doen via iPhone, bij sommige applicaties van blogs vallen ze weg of zijn ze niet te laden. Daarnaast vind ik het belangrijk dat je gemakkelijk je ID ik kunt stellen, anders krijg je heel veel ‘anonieme’ reacties.
Leuk om te zien dat de interactie al in deze blogpost op gang komt 😉
@Remi en Daisy: Het gaat voorlopig om een iPhone app, maar wie weet?
@Noesjka: Constructief, dat zijn we helemaal met je eens. 🙂 Wat betreft linkjes, die zijn zoveel mogelijk in de app in een geïntegreerd browserscherm te bekijken. Filmpjes zijn nog in the works, en daar proberen we ook de mooiste oplossing voor te vinden binnen de beperkingen die de iPhone kent (geen flash). Koppeling met je M! profiel lijkt ons ook een prettige feature!
Voor de duidelijkheid, bovenstaande post kwam van appnormal.com. 🙂
Goed initiatief! Iets wat ik altijd handig heb gevonden is om een eigen favorieten lijstje bij te houden van je favoriete posts die je later nog een keer wil lezen, wil delen met anderen of wil bewaren om later te lezen. Nog handiger zou zijn als je als ingelogde gebruiker op MF diezelfde favorieten kan beheren: dus ik geeft op mijn computer iets aan als favoriet die ik op mijn iPhone kan lezen. Lijkt mij heel handig!
Ik wil natuurlijk ook graag meedoen in het testpanel.
Ben benieuwd! Gaat de app ook functionaliteit bieden die niet met html gebouwd kan worden?
@Remco goede tip! Het is de bedoeling dat de app gekoppeld wordt aan user id, een feature als favorites moet dan ook mogelijk zijn.
We hebben een hoop enthousiaste reacties via de mail gekregen en het testpanel is vol! Ondertussen zijn we natuurlijk erg benieuwd naar de eerste resultaten 😉
Hehe eindelijk 😉
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!