SparkCast – Interview met CoolBrands over brand storytelling

1 februari 2010, 12:33

Maarten Schäfer en Anouk Pappers zijn de creatieve geesten en oprichters van CoolBrands. Maarten en Anouk zijn gespecialiseerd in brand storytelling en auteurs van CoolBrands: The Guru Book 3. Voor de totstandkoming van het boek interviewden ze brand directors en CMO’s van o.a. Apple, BMW en Walt Disney. Op zoek naar de mooiste merkverhalen vlogen ze de hele wereld over. Van New York tot aan Monaco, en van Sao Paulo tot aan Zurich. Martin Lindstrom, de Deense merkengoeroe en schrijver van bestseller Buyology, spraken ze in hun eigen CoolBrandsHouse in Amsterdam. Daarnaast hebben ze een geweldig MVO-initiatief gelanceerd onder de naam CoolTravelForest, met als missie om het tropisch regenwoud te beschermen.

Ik interviewde Maarten en Anouk voor de Energize SparkCast. We spraken over de succesverhalen van internationale topbrands als Havaianas en PepsiCo. Ook vertellen ze hoe ze merken als Canon, Miele en Nespresso tot leven tot leven brengen in het CoolBrandhouse. Beluister HIER de SparkCast. In het gesprek o.a. de volgende onderwerpen:

  1. Het verhaal achter CoolBrands.
  2. Wat is storytelling eigenlijk precies?
  3. Het concept CoolBrandsHouse in Amsterdam.
  4. Wat willen Maarten en Anouk nog bereiken met CoolBrands?
  5. Het belang van en tips over storytelling.
  6. De raakvlakken tussen digitale marketing en storytelling
  7. De valkuilen van storytelling voor merken.

Alle SparkCast zijn ook te downloaden via iTunes. Je kunt je gratis abonneren voor de podcast feed. Berko Mulder van MVE Media heeft geholpen met de edit van deze podcast. Dank hiervoor!

Klaas Weima
Founder & Managing Director bij Energize + CMOtalk

Klaas (1976) is ondernemer, schrijver, spreker en podcastmaker. Hij schreef de boeken Aandachtsmarketing, Verdiende aandacht en Webvertising. De eerste twee boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketingliteratuurprijs. Verder is hij oprichter van Energize, een merkactivatiebureau dat ambitieuze merken helpt bij het genereren van verdiende aandacht. Hij adviseerde meer dan 100 merken op het gebied van marketingstrategie, branding, digitale marketing en merkactivatie. Hij maakt sinds 2008 podcasts en is host van de bekroonde podcast CMOtalk, waarin hij maandelijks Chief Marketing Officers aan de tand voelt over actuele marketingthema’s. Klaas is als vaste gastdocent verbonden aan NIMA, Nyenrode Business Universiteit en bestuurslid bij SWOCC en de Entrepreneurs Organization. Hij studeerde Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit en is NIMA Register Marketeer.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!