SparkCast - Interview met CoolBrands over brand storytelling

SparkCast - Interview met CoolBrands over brand storytelling
, Energize
@klaasweima

Maarten Schäfer en Anouk Pappers zijn de creatieve geesten en oprichters van CoolBrands. Maarten en Anouk zijn gespecialiseerd in brand storytelling en auteurs van CoolBrands: The Guru Book 3. Voor de totstandkoming van het boek interviewden ze brand directors en CMO’s van o.a. Apple, BMW en Walt Disney. Op zoek naar de mooiste merkverhalen vlogen ze de hele wereld over. Van New York tot aan Monaco, en van Sao Paulo tot aan Zurich. Martin Lindstrom, de Deense merkengoeroe en schrijver van bestseller Buyology, spraken ze in hun eigen CoolBrandsHouse in Amsterdam. Daarnaast hebben ze een geweldig MVO-initiatief gelanceerd onder de naam CoolTravelForest, met als missie om het tropisch regenwoud te beschermen.

Ik interviewde Maarten en Anouk voor de Energize SparkCast. We spraken over de succesverhalen van internationale topbrands als Havaianas en PepsiCo. Ook vertellen ze hoe ze merken als Canon, Miele en Nespresso tot leven tot leven brengen in het CoolBrandhouse. Beluister HIER de SparkCast. In het gesprek o.a. de volgende onderwerpen:

  1. Het verhaal achter CoolBrands.
  2. Wat is storytelling eigenlijk precies?
  3. Het concept CoolBrandsHouse in Amsterdam.
  4. Wat willen Maarten en Anouk nog bereiken met CoolBrands?
  5. Het belang van en tips over storytelling.
  6. De raakvlakken tussen digitale marketing en storytelling
  7. De valkuilen van storytelling voor merken.

Alle SparkCast zijn ook te downloaden via iTunes. Je kunt je gratis abonneren voor de podcast feed. Berko Mulder van MVE Media heeft geholpen met de edit van deze podcast. Dank hiervoor!


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.