Nico Dijkshoorn organiseert alternatief voor Twitteraar van het Jaar-verkiezing

1 januari 2010, 17:55

Vandaag zijn de winnaars bekend gemaakt van de verkiezing van de Twitteraar van het Jaar. Onder de winnaars vinden we BN’ers als Marco Borsato, Nico Dijkshoorn, Michiel Veenstra en Femke Halsema maar ook hardcore twitteraars als Kaat Mossel en Jojanneke van den Bosch.

Bedenker Hans Doderer zat vorige maand met vrienden te borrelen in een café te Groningen toen Doderer met het idee kwam om een ‘Twitteraar van het jaar’ verkiezing te houden. Dankzij de hulp van onder andere Marco Borsato, is de verkiezing een succes geworden aldus Doderer. De prijsuitreiking van de ‘Twitteraar van het jaar’ vindt plaats op 14 januari in het Koninklijk Theater Carré te Amsterdam en wordt mede mogelijk gemaakt door Polaroid en theaterproductie Mamma Mia.

Was er op voorhand al kritiek op het initiatief, vandaag gooide Nico Dijkshoorn, een van de winnaars, helemaal de knuppel in het hoenderhok door een alternatieve verkiezing voor te stellen. Op Twitter laat Dijkshoorn weten de verkiezing een ordinaire reclamezwendel te vinden en noemt hij de winnaars die straks op het podium gaan zitten debielen. Hij roept de twitteraars dan ook op om niet naar de prijsuitreiking te komen en stelt een alternatieve prijsuitreiking voor. Hij lijkt daarbij op steun te kunnen rekenen van vele twitteraars (zie ook #twvhj, #zegneetegencarre).

Ben benieuwd of Dijkshoorn hier inderdaad geschiedenis gaat schrijven door een commerciele actie te kapen via Twitter!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

7 Reacties

    remcojanssencom

    Ik haat musicals, en ik heb niet gewonnen 🙁


    2 januari 2010 om 15:13
    Boeiendt

    Ik ben het volledig met @dijkshoorn eens, dit is weer grotere vern*uking van de Nederlandse twitter-community, weer zo’n commercieel complot, wat BN’ers zonder enige logica op een lijst zet, en publiciteit maakt boor een musical. We moeten eens van doe populistische zooi af! Ik zeg: Nodig iedere Nederlandse twitteraardie zin heeft uit om naar Nico’s feestje te gaan, en laat die mensen zien dat óók binnen een paar dagen een statement kan worden neergezet op twitter!!


    2 januari 2010 om 17:47
    Danny Verhoeven

    Ook waren er veel bug’s in de website van Twitteraar van het Jaar. Zo kon je namelijk op jezelf stemmen door je cookies te verwijderen en naar een andere browser te gaan.


    4 januari 2010 om 04:22
    Jos

    Ik zou echt depressief worden als ik zo pessimistisch over alles zou zijn als Nico Dijkshoorn, wat een kwal is dat zeg.


    4 januari 2010 om 11:40
    Oli4b

    Dijkshoorn heeft helemaal gelijk, maar triester is nog dat zoveel mensen hebben gestemd.


    4 januari 2010 om 11:51
    Gert-Jan Bos

    Iedereen heeft zo zijn eigen reden om op twitter te zijn en om een twitter-account te volgen. Ik ben het wel met nico eens dat twitter op deze manier weer erg commercieel gebruikt wordt voor aandacht van bepaalde mensen.

    Twitter is ooit bedacht als nieuw medium, nooit met een commerciële gedachte. Laten we dat zo houden en dat aan de “ster” op TV over te laten. Ik geniet elke dag van twitter. Zeker van de menen die daar op een leuke en unieke manier gebruik van maken. Maar die staan niet in het lijstje waar ik op zou mogen stemmen. #helaas


    23 december 2010 om 21:11
    Ellyanna

    To prawda zgrani rodzice to podstawa. Bez tych ws‚pniaÅaych ludzi, którzy poÅ›wiÄ™cili dobry kawaÅ‚ek swoich wakacji, by siÄ™ to wszystko nie udaÅ‚o. Pozdrawiamy również


    12 juli 2016 om 06:16

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief