DSBTheMovie start grootse zoektocht naar Nederlands acteertalent

25 december 2009, 07:53

Nu het script bijna klaar is, gaat het leuke werk beginnen. Het spelen en opnemen van alle scènes. Hiervoor zoekt DSBTheMovie toneelverenigingen, filmopleidingen, animators, bedrijfsafdelingen, redacties, vriendengroepen etc.. die er plezier in hebben om gezamenlijk een drietal scènes te spelen voor de film.

DSBTheMovie begint hiermee aan de grootste auditie ooit in Nederland. Om het doel van de film te bereiken, namelijk het weergeven van de mening van het publiek over de DSB-affaire, roepen zij het Nederlandse publiek massaal op om mee te spelen. Er gaan geen auditierondes gehouden worden zoals bij Idols, Popstars of de nieuwe Jozef. Mensen die willen acteren, kunnen meteen beginnen. Het publiek bepaalt later of ze het goed gedaan hebben.

Promo-opname en hoorspel

Gisteren vond er in Wageningen een eerste opname plaats. Hierbij hebben enkele medewerkers van PR-bureau Whizpr zich van hun beste kant als acteurs laten zien. Punkmedia nam de techniek en het camerawerk voor zijn rekening. De NOS heeft hier opnamen van gemaakt voor NOS Headlines waarmee wij in het jaaroverzicht van .

BNR toonde zich gisterochtend zeer creatief door een hoorspel versie te maken van een scene. Matthijs heeft een video gemaakt over hoe de NOS een nieuwsreportage maakt.

De NOS was ook met een radioteam aanwezig voor 3FM Headlines. Zie hier hoe wij enthousiast de radiouitzending beluisterden.

De initiatiefnemers hopen op ruim honderd groepen die zich aanmelden.

Via de website van DSBTheMovie kunnen groepjes zich vanaf nu inschrijven. Wanneer het script klaar is, krijgen ze een volwaardig uitgewerkt script, inclusief beschrijving van de personages, voor drie scènes toegestuurd. Ze krijgen dan een maand om te repeteren en het daadwerkelijk te spelen. Ze moeten er hierbij voor zorgen dat ze het opnemen en dat ze het digitaal beschikbaar stellen via Vimeo of Youtube.

Wanneer de inzendtermijn sluit, zullen alle video’s bij elkaar op één website komen en kan er door het publiek gestemd worden op de beste inzendingen.

Eigen inbreng bij het script is nog mogelijk.

Een aantal scènes hebben geen volledig uitgewerkte dialoog. Hein Voorwinde, scriptschrijver van DSBTheMovie: “We vinden het juist interessant om te zien hoe het publiek zelf invulling geeft aan deze scènes. We hebben bewust de dialogen weggelaten, omdat we zo meer kunnen inspelen op de publieke opinie. We zien dit ook als een erg leuk experiment.”

Andy Hoek, scripschrijver van DSBTheMovie: “We willen niet alleen (amateur)toneelverenigingen zien, maar ook bijvoorbeeld studentenverenigingen. Zij kunnen juist door spontane invulling de film een komisch tintje geven”.

Bonusscènes

Naast de verhaallijn komen er een paar bonusscènes. Deze zijn gebaseerd op de bij iedereen bekende reclamefilmpjes van DSB Bank. Maar ook een aantal voor iedereen bekende gebeurtenissen uit de geschiedenis van deze affaire, zoals het optreden van Pieter Lakeman bij De Wereld draait door met Yvonne Jaspers.

Marketeers van Nederland – promoot gratis je bedrijf!

Doe mee met je bedrijf, vrienden groep of sjoelclub. Het kan nog een leuke promotie voor je bedrijf zijn, levert free-publicity op en het is echt leuk om te doen!

Schrijf je in op www.dsbthemovie.nl en promoot zo jouw bedrijf!

Jan Willem Alphenaar is trainer en consultant voor het inzetten van LinkedIn voor marketing en advertising. Als LinkedIn Trainer traint hij organisaties in Europa. Met zijn bedrijf Next Business Academy ondersteunt hij organisaties op het gebied van Social Selling, Advertising, Lead Generation en Content Marketing. Hij schreef meerdere (e-)boeken over social media. Begin 2016 ontwikkelde hij het P.E.A.S. (c) Model voor Social Selling met LinkedIn. Ondertussen wordt deze aanpak door meer dan 210 (inter-)nationale organisaties toegepast.

Categorie
Tags

11 Reacties

    Lisa

    Blij dat de bedenkers van dit redelijk sneu project niet werkelijk bij een marketing bureau werken.

    Zo lang over een concept doen dat als het eindelijk klaar is oud nieuws is. Tja, is niet makkelijk he? Om echt wat te produceren en dan ook nog op tijd met kwaliteit klaar te zijn.

    Kinder speeltijd moet maar eens stoppen lijkt me.


    26 december 2009 om 21:27
    Jan Willem Alphenaar

    @lisa,

    Nu leg je de lat nog hoger voor ons.

    Maar, we gaan proberen er toch een kwaliteitsproduct van te maken.

    Nog even geduld tot eind februari (hopen we)


    26 december 2009 om 21:36
    media

    @Lisa, Tom, Herr Lerhrer of hoe je ook meer mag heten, vind je jezelf niet een beetje zielig om anoniem op blogs te miepen? Waarom niet op een positieve manier bijdragen aan dit project?


    27 december 2009 om 06:36
    Lisa.l

    En wens u allen veel wijsheid toe in het nieuwe jaar.

    Graag gedaan.


    27 december 2009 om 16:57
    Jan Willem Alphenaar

    @jaap en @lisa,

    Willen jullie misschien samen een rol spelen in de film?


    27 december 2009 om 17:43
    marcvg

    @Lisa Dat je nog steeds niet door hebt dat je reacties niet worden gewaardeerd. Niet alleen hier maar op vele andere blogs waar je hebt lopen zieken.

    Blijkbaar mis je elke vorm van emphatisch vermogen. Advies: ga daar eerst aan werken.

    Dat jij het hebt over middelmatigheid. Pfff, jij haalt middelmatigheid niet eens.


    27 december 2009 om 17:43
    JaapBloem

    Beste JW: nee, dank dit keer 😉 Overigens vergat ik net mijn website te vermelden, maar btw: mail is welkom op jaapbloem@gmail.com. Succes met de productie, en laat je niet gek maken!


    27 december 2009 om 17:48
    Jan Willem Alphenaar

    He Jaap,

    Ik laat me ook niet gek maken. Iedereen mag vinden van het project wat ze zelf willen.

    Wij vinden het in ieder geval leuk en we zijn blij me de animo die er voor is om het tot een succes te maken.


    27 december 2009 om 18:59

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!