De top 5 advertising trends van 2010 volgens Nielsen

De top 5 advertising trends van 2010 volgens Nielsen

Nieuwe ‘marketplace realities’. Convergentie. Een meer holistische benadering van advertising. Verder kijken dan alleen maar naar clicks en bereik statistieken. Consumer generated media (ik dacht dat de term verdwenen was) en social networks als branding platformen, ter ondersteuning van meer traditionele advertising inspanningen. Crossmedia! Mobile, en dan vooral statistieken over mobile! Hier is de top 5 advertising trends van Nielsen (via MC):

1 Optimaliseren van media convergentie wordt top prioriteit. Hoe meer er vanuit de organisatie op ROI wordt gestuurd, hoe belangrijker het is om te weten hoe om te gaan met media convergentie: hoe zijn verschillende media gezamenlijk in te zetten voor een groter effect? ‘The ability to accurately measure activity and link online ads to offline purchasing behavior will be critical.’

2 Nieuwe modellen zullen moeten ontstaan om optimaal mobile (smartphones) in te kunnen zetten. Mobiel meten wordt extreem belangrijk, gezien de ‘snowballing growth’ van het mobiele platform in 2010, denken ze bij Nielsen.

3 Meer en meer cross media advertentie campagnes. ‘The massive growth of online video games played and shared online is leading the way for more successful interactive and cross-media advertising campaigns to appear,’ schrijven ze bij MC. Het inburgeren van meer en meer van dit type advertising ‘across screens’ zal alleen maar toenemen.

4 Commercialisering van social networking sites. Social media zal meer en meer gebruikt worden als sales kanaal en voor het creeren van awareness. Bij Nielsen denken ze dat het inzetten van social networks vooral kan helpen om tradtionele advertising te ondersteunen.

5 Interessantere, interactievere online advertenties. Meer creatieve advertising in 2010! Het zou gaan om takeover advertenties, meer interactiviteit in banners en meer en meer video.


Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Naar puntje twee ben ik wel erg nieuwsgierig, hoe dit vorm gaat krijgen...

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.