AdWords vragen beantwoord
Onderstaand enkele vragen die je kunt beantwoorden met deze nieuwe feature.
1. Mijn CTR is heel erg variabel. Kun je mij een overzicht geven van de zoekwoorden met een lage CTR die wel converteren?
Op basis van de bovenstaande filter kun je zonder veel moeite de zwakke plekken van een AdWords campagne blootleggen. De woorden die hierin worden aangegeven zijn potentieel kansrijke woorden die nu op basis van CTR matig presteren.
2. In mijn campagne zitten zoekwoorden met een hoog volume die niet rendabel zijn. Kan ik een overzicht van deze zoekwoorden ontvangen?
Om de zwakke plekken van een AdWords campagne bloot te leggen, kun je de zoekwoorden filteren die een ROI (Return On Investment) van minder dan 100% hebben en een minimaal aantal kliks van bijvoorbeeld 15 hebben ontvangen.
3. Welke zoekwoorden leveren mij de hoogste gemiddelde orderwaarde op (e-commerce module)?
De zoekwoorden die een hoge gemiddelde orderwaarde opleveren kun je eenvoudig filteren via de nieuwe functie. Waarom is dit handig? Zo kun je bijvoorbeeld het aantal woorden in deze selectie verbreden via conversie-optimalisatie. Een brede, stabiele basis van de AdWords campagne is daarnaast extra waardevol voor de continuïteit van de campagne.
4. Kan ik een overzicht ontvangen van de best presterende zoekwoorden uit mijn AdWords campagne op basis van conversieratio?
Dit is nu in te stellen via Google Analytics met de advanced filtering functie. Plaats hiervoor bijvoorbeeld een filter op alle zoekwoorden met minimaal 50 bezoeken en een conversieratio van 3,5%. Het resultaat is een lijst met alle zoekwoorden die aan deze criteria voldoen.
Conclusie
Je zult misschien denken: Dit kon ik toch allang? Klopt. Het was alleen vaak een stuk lastiger deze informatie goed te verzamelen via de verschillende beschikbare tools. Extra voordeel is dat het via Google Analytics eenvoudig is om rapportages periodiek per mail of op elk gewenst moment in een PDF uit te draaien.