Social Media Examiner: Interview Frank Eliason Comcast Cares

2 november 2009, 06:33

{title}Fank Eliason is de senior director van national customer care bij Comcast, in de VS het grootste kabelbedrijf. Eliason is de man achter de Twitter-account @ComcastcCares; hij veranderde met zijn ideeën over klantrelatie en klantcontact via Twitter de bedrijfscultuur. Ik was zeer geboeid door deze webcare-aanpak van Comcast, en zag vorige week dit video-interview met Eliason voorbij komen op socialmediaexaminer.com: “How Comcast Supports Customers With Social Media.”

In het video-interview (very American) geeft Eliason aan hoe ze bij Comcast klantrelaties onderhouden via social media. Hij vertelt hoe zijn bedrijf snel kan schakelen door de input via Twitter. En Eliason lepelt deze quote op; het is er een om in te lijsten: “Op dit moment is iedereen aan het bekvechten over wie het internet beheerst: marketing of pr? De enige die het internet écht beheerst, dat is de klant.” Bekijk hier het hele interview (niet embeddable, heel apart).

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!