Blue Shots TV: CASES – Niki van Wijk over selfservice bij transavia.com
CASES is een Blue Shots TV programma waarin (klant) cases centraal staan. De eerste serie zijn online CASES en worden gemaakt i.s.m. Pitch View, de online gids met de online bureaus. Andere series over thema’s als e-mailmarketing, mobile, campaign, media en design, worden op dit moment samengesteld met een aantal partners.
De kern is een 10 minuten interview met de klant/adverteerder/ondernemer over de case. Een gast die bereid is concreet te zijn over zaken als budget, bereik, effectiviteit, targets en lessons learned. In deze aflevering is te gast Niki van Wijk, VP eCommerce van transavia.com.
In het kort wat ze vertelt:
92% van alle ticket-only transacties gaan online, dus eigenlijk is transavia.com een online speler pur sang. Hun aanpak is gebaseerd op ‘goedkoop met aandacht’. Aandacht van cabinepersoneel bijvoorbeeld, maar ook aandacht online in de vorm van de mogelijkheid om zelf op basis van persoonlijke voorkeuren je ding te doen, waardoor het platform relevant wordt.
Self-service klinkt service gericht en dat is het ook, maar het levert ook op. Door de uitgebreide mogelijkheden dingen zelf samen te stellen, wordt er feitelijk op een vriendelijke manier aan upselling gedaan. Je golftas apart boarden, geen punt, maar wel bijbetalen. Levert self-service transavia.com iets op? Daar is Niki concreet over, in deze aflevering van CASES.
Tot slot haar mening over haar bureau, Mirabeau. Flexibel en er samen voor gaan, niet de standaard klant/bureaurelatie.
Op de hoogte blijven van nieuwe programma’s van Blue Shots TV kan via e-Mail, RSS, iTunes, of via Twitter.
geluid
geluid doet het niet
Geluid werkt prima. Klik even op de slider rechts onder bij volume icon na mouse-over
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!