Blue Shots TV: CASES – Niki van Wijk over selfservice bij transavia.com

2 oktober 2009, 11:00

CASES is een Blue Shots TV programma waarin (klant) cases centraal staan. De eerste serie zijn online CASES en worden gemaakt i.s.m. Pitch View, de online gids met de online bureaus. Andere series over thema’s als e-mailmarketing, mobile, campaign, media en design, worden op dit moment samengesteld met een aantal partners.

De kern is een 10 minuten interview met de klant/adverteerder/ondernemer over de case. Een gast die bereid is concreet te zijn over zaken als budget, bereik, effectiviteit, targets en lessons learned. In deze aflevering is te gast Niki van Wijk, VP eCommerce van transavia.com.

In het kort wat ze vertelt:

92% van alle ticket-only transacties gaan online, dus eigenlijk is transavia.com een online speler pur sang. Hun aanpak is gebaseerd op ‘goedkoop met aandacht’. Aandacht van cabinepersoneel bijvoorbeeld, maar ook aandacht online in de vorm van de mogelijkheid om zelf op basis van persoonlijke voorkeuren je ding te doen, waardoor het platform relevant wordt.

Self-service klinkt service gericht en dat is het ook, maar het levert ook op. Door de uitgebreide mogelijkheden dingen zelf samen te stellen, wordt er feitelijk op een vriendelijke manier aan upselling gedaan. Je golftas apart boarden, geen punt, maar wel bijbetalen. Levert self-service transavia.com iets op? Daar is Niki concreet over, in deze aflevering van CASES.

Tot slot haar mening over haar bureau, Mirabeau. Flexibel en er samen voor gaan, niet de standaard klant/bureaurelatie.

Op de hoogte blijven van nieuwe programma’s van Blue Shots TV kan via e-Mail, RSS, iTunes, of via Twitter.

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Peter

    geluid


    2 oktober 2009 om 14:42
    Peter van Schaik

    geluid doet het niet


    2 oktober 2009 om 14:43
    Nico Verspaget

    Geluid werkt prima. Klik even op de slider rechts onder bij volume icon na mouse-over


    2 oktober 2009 om 19:24

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!