ADV: Subsidie voor nieuwe mediatoepassingen

21 september 2009, 09:12

{title}De Nationale Commissie voor Internationale Samenwerking en Duurzame Ontwikkeling (NCDO) stelt 450.000 euro subsidie (met een maximum van 150.000 euro per project) beschikbaar voor projecten die met de inzet van nieuwe media Nederlanders informeren over internationale samenwerking. Projecten moeten uiterlijk 30 oktober 2009 om 12.00 uur ontvangen zijn. Bekijk hier de voorwaarden.

Nederlanders gebruiken op grote schaal nieuwe media voor informatie, sociale contacten of vermaak. Virals, vod- en podcasts en Twitter worden steeds vaker ingezet als communicatiemiddel. De mogelijkheden die nieuwe media bieden, zoals het bereiken van nieuwe doelgroepen en op elk moment en op vele plekken toegankelijk zijn voor een grote groep mensen, kunnen ook een belangrijke rol spelen voor het betrekken van Nederlanders bij internationale samenwerking. Daarom wil NCDO Nederlanders stimuleren om nieuwe media vaker als methode te gebruiken om de situatie van mensen in ontwikkelingslanden onder de aandacht te brengen.

Voorwaarden

Projecten moeten voorlichting geven over internationale samenwerking en een landelijk bereik hebben. Het gaat om een subsidie, en uitdrukkelijk niet om een opdrachtverlening. Dit betekent dat het initiatief, het eigenaarschap en de inhoudelijke verantwoordelijkheid bij de aanvrager liggen.

Subsidieprogramma

Om een extra impuls te geven aan een specifiek type project – projecten die een bepaalde doelgroep bereiken, methode hanteren of onderwerp onder de aandacht te brengen – organiseert NCDO speciale subsidierondes onder de naam ‘PRO-Actief’. PRO-Actief is een onderdeel van het subsidieprogramma PRO (Programma Resultaten Ontwikkelingssamenwerking).

NCDO

NCDO betrekt mensen in Nederland bij internationale samenwerking door middel van campagnes en projecten. Als mensen al betrokken zijn, ondersteunt NCDO hen met informatie, geld of adviezen. De millenniumdoelen zijn de leidraad voor alle activiteiten van NCDO.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De redactie van Marketingfacts. Zie colofon: https://marketingfacts.nl/colofon/

Categorie
Tags

1 Reactie

    Dennismik

    ‘Mijn hemel, wat zonde van dat zuurverdiende belastinggeld’ is dan toch echt mijn eerste reactie als ik zoiets lees.


    21 september 2009 om 12:39

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!