The eDay after: Interview met Pieter Zwart (Coolblue)

21 september 2009, 03:43

Op eDay 2009 lukte het om Pieter Zwart, CEO Coolblue en ooit Ondernemer van het Jaar te spreken. Coolblue staat voor de verzameling van de succesvolle PDAShops, MP3Shops, GPSshop, Consoleshop, Laptopshop en sinds enige tijd al weer een eReadershop. Zwart deed een 7-minuten-sessie tijdens eDay 2009 waarna we hem even konden vasthouden voor een interview over e-business anno 2009, de toekomst van Coolblue (het bedrijf van Zwart is nog geheel zelfstandig) en het scherphouden van een webshop-formule die erg vaak wordt gekopieerd. Wij denken zelf dat het succes van Zwart in het feit zit dat deze ex-Bedrijfskunde student simpelweg een neus heeft voor kwaliteit. Zowel voor goodies, gadgets en voor de mensen die hij aanneemt.

Patrick Petersen
Senior Online Marketeer en transitie, multi-trainer, auteur, spreker bij AtMost(TV) en @Onlinemarketeer

Vreemde eend Adriaan Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, internationaal spreker en trainer-docent (Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in een focus op pragmatische inspiratie. Senior online strateeg, crossmediaal transitie marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht. Petersen voltooide recentelijk masterstudies aan de London School of Business and Finance en de Geneva Business School, die hem brachten tot de integratiemodellen van doel-gerichte digitale engagement, de inzet van augmented en virtual reality en de moderne contentstrategie. Deze inzichten hebben hem tevens tot bestseller auteur gemaakt. Hij deelt graag zijn inzichten op gebied van groeien en innoveren van de marketingmix van de toekomst. Petersen is door Bureau Meltwater getipt als nummer 1 contentmarketeer en top 10 marketinginfluencer. De excentrieke Petersen komt uit een ondernemers- en acteursfamilie en is een ver verleden actief geweest als acteur in onder andere Flodder, ZwartBoek en Jackie Chan’s Who am I.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!