Brandende Zaken: Hadewych Kuiper, CMO Triodos
‘Wat voegt het merk Hadewych eigenlijk toe aan Triodos?’ Scherpe vraag Joris Van Zoelen (Merkstrateeg van Merkadviesbureau Synergie) 1. ‘Wat betekent de duurzame missie van Triodos in je dagelijkse werk? Ik kan me voorstellen dat jij andere afwegingen maakt dan een andere marketeer.’ Scherpe vraag Van Zoelen 2. ‘Is de enorme groei die jullie nu doormaken eigenlijk niet een beetje “gevonden geluk”?’ Scherpe vraag Van Zoelen 3. ‘Wat is voor jou echt een merk?’ Scherpe vraag Van Zoelen 3. ‘Is de marketeer eigenlijk de nieuwe CEO?’ Scherpe vraag Van Zoelen 4.
Een gesprek met antwoorden op bovenstaande vragen van Hadewych Kuiper, CMO van Triodos. Over een bank die groeit in crisistijd (er komt binnenkort een aandelenemissie om de GROEI te financieren), over merkwaarden, over de mooie merken van Kuiper (Apple, HEMA). Over marketing hoog in de organisatie (“marketing als de vakbond van de klant”). Over merkhoeders, over de waarden van Triodos. Kuiper: ‘Als alle klanten tegen ons zeggen dat we nucleaire energie moeten gaan financieren, dan zeggen wij “Sorry”.’ 30 minuten. Ga er maar even voor zitten 😉
Brandende Zaken is de interview rubriek van Egbert-Jan van Bel en Joris van Zoelen in MarketingTribune. Op onregelmatige basis interviewen we marketeers en mediapersoonlijkheden over merken en merkstrategie. Zie ook de eerste editie: “Brandende Zaken: Interview Frank Heemskerk”.
Jammer dat Joris in de intro niet in de camera kijkt…
@Debbie.G … Joris kijkt in de andere camera … waarvan we in de editing vonden dat de kwaliteit niet goed genoeg was. Dat gaat de volgende keer dus beter. Dank voor je reactie.
Leuk interview, niet in de laatste plaats vanwege de eerlijke antwoorden die Hadewych gaf. Daarnaast: goed idee om in deze tijden aandacht te besteden aan Triodos.
Kuiper gaat wel met auto (slecht voor milieu) naar werk en ze zit er natuurlijk voor de $$$
@Bart: mooi dat zo’n 2 jaar na het interview, er nog steeds mensen zijn die het lezen. Dank je wel!
Je reactie kan ik niet zo goed plaatsen. Beetje op de persoon en voor mij niet nodig.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!