Virtueel tikkertje met de HTC Magic in het Vondelpark

20 augustus 2009, 07:03

{title} In het Amsterdamse Vondelpark speelden gisteren veertig mensen (ja, ik ook) in twee teams (Rood tegen Wit) de citygame ‘Virtueel Tikkertje’. De gelijknamige app werd speciaal voor de HTC Magic met Android ontwikkeld door Vodafone Nederland. De teams werden aangevoerd door de bekende Nederlanders Dennis Storm en eliZe. De app maakt gebruik van de camera van het toestel die speciale afbeeldingen, zogenaamde tags, op de shirts van de spelers herkent. Zodra de tag van een tegenstander in het scherm van de telefoon te zien is, kan die persoon virtueel getikt worden. Om dit zo moeilijk mogelijk te maken, rende iedereen hard rond in het Vondelpark. De spelers uit het team van eliZe verzamelden de meeste virtuele tikken en kregen een HTC Magic telefoon met prepaid beltegoed mee naar huis.

Voor veel deelnemers was het de eerste keer (en voor de helft dus ook voorlopig even de laatste keer, jammer genoeg) dat men een HTC Magic in handen had. De speciaal ontwikkelde app “Virtueel Tikkertje” werkte prima. Foto’s werden sneller genomen dan met de standaardapplicatie voor de camera (door kortere tijd voor het scherpstellen, want dat was minder van belang nu). Verder werkte het weer mee en was de organisatie prima in orde. De deelnemers renden enthousiast achter elkaar aan over de grasvelden van het Vondelpark, tussen de kinderwagens, fietsers, hardlopers, oppasoma’s en andere reguliere gebruikers van het park door. Bewegende beelden:

Lode Broekman
Docent Digital Marketing bij Hogeschool Van Amsterdam

Lode Broekman (1965) is een resultaatgerichte organisatieadviseur, erkend Senior Marketing Professional (SMP), met ruim 25 jaar ervaring in (online) marketing en communicatie. Hij staat bekend om zijn klantgerichte en pragmatische oplossingen voor commerciële vraagstukken en verder om zijn boeiende presentaties. Daarnaast heeft hij veel ervaring als projectmanager. Hij is enkele jaren docent op de Hogeschool van Amsterdam, Commerciële Economie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    mgvandenbroek

    Slimme actie van Vodafone, doel bereikt lijkt me gezien bovenstaande post 😉


    20 augustus 2009 om 07:41

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!