WOM marketing naar 3 miljard in 2013

WOM marketing naar 3 miljard in 2013
{title}

Van een budget van 300 miljoen dollar in 2003 stijgen naar een budget van 3 miljard in 2013. Dat is de geschatte groei die word of mouth marketing door zou maken. De schattingen zijn afkomstig van PQ Media (via MC), zie hier het persbericht: ‘Despite Worst Recession in Decades, Brands Increased Spending on Word-of-Mouth Marketing 14.2% to $1.54 Billion in 2008’.

In 2008 zijn de bestedingen aan word of mouth marketing (ai, wat een brede term is dat toch) met 14,2 procent gestegen naar 1,54 miljard dollar. En hoewel de rek ook in dit segment uit de groei is, komen de groeicijfers voor 2009 toch nog boven de 10 procent uit, volgens PQ Media.

“The most influential marketer in a consumer’s life is someone they know and trust, such as a family member, friend or colleague,” zegt Patrick Quinn, CEO van PQ Media in het persbericht. “This report shows that brands value and invest in word-in-mouth. Our research indicates that brands are allocating more of their budgets to long-term word-of-mouth campaigns, executing effective online and offline activities that resonate with consumers and their core groups.”

{title}

Het volledige onderzoek (PQ Media’s Word-of-Mouth Marketing Forecast 2009-2013) moet je kopen, als je je email achterlaat kun je wel een summary en een table of contents opvragen. De moeite waard, vinden ze in ieder geval ook bij de Womma, want daar hebben ze dit rapport (en toekomstige rapporten) aangemerkt als dé bron om de ontwikkelingen in de markt te volgen. De komende jaren zal er meer worden geïnvesteerd in WOM-communities. De groei was 26,6 procent in 2008: dit segment is het snelst groeiend.


Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.