Amazon koopt online schoenenwinkel Zappos voor ruim 800 miljoen dollar

Amazon koopt online schoenenwinkel Zappos voor ruim 800 miljoen dollar



Amazon.com gaat de online verkoper van schoenen en accessoires Zappos.com overnemen in ruil voor 10 miljoen eigen aandelen. Dat komt overeen met een prijs van ca. 807 miljoen dollar (ca. 567 miljoen euro), zo meldt Amazon.com in haar persbericht. Het gaat om de grootste overname in de veertienjarige geschiedenis van Amazon.

Tony Hsieh startte Zappos.com nadat hij op 24-jarige leeftijd zijn bedrijf LinkExchange verkocht voor $265 miljoen aan Microsoft. Zappos verkocht initieel schoenen, maar is tegenwoordig een online shop voor kleding, make-up en gadgets waar meer dan 1 miljard omzet per jaar mee gemaakt wordt. De tevredenheid van klanten en werknemers is blijkbaar zo groot dat ondere andere Oprah er aandacht aan besteedde en Zappos door Fortune werd uitgeroepen tot hoogste binnenkomer in de jaarlijkse “Best companies to work for” top 100.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 5 reacties op dit artikel

  • Heel mooi nieuws, super aardige gasten, regelmatig contact gehad na E-Day. Hoop dat ze nu ook richting Europa komen.

    geplaatst op
  • Onderzoeksbureau Hitwise analyseerde naar aanleiding van de overname de bezoekersdata van Zappos.com & Amazon.com:

    Conclusie:
    - 79% van de bezoekers van Zappos bezocht ook Amazon.com
    - Het bezoekersprofiel naar leeftijd van Zappos & Amazon is nagenoeg gelijk. Amazon trekt in de doelgroep 18-34 jaar iets meer bezoekers dan Zappos

    geplaatst op
  • Het grote opslokken van Amazon gevisualiseerd (via: @gonny):

    geplaatst op
  • Voordat Zappos.com er was, dacht de schoenenbranche mensen nooit online schoenen zouden willen kopen. Mensen zouden schoenen moeten voelen en passen, totdat Zappos.com het tegendeel bewees. Nu zien we dat de online verkoop van schoenen ook in Nederland populairder wordt. Veel online schoenenwinkels willen dezelfde service aanbieden. Op Shoebana.nl zien we bijvoorbeeld ook al dat klanten maanden de tijd hebben om in te ruilen. Blijft geinig om te zien dat mensen zelfs online hun schoenen kopen, zelfs met de kans dat de schoenen niet passen.

    geplaatst op
  • Voordat Zappos.com er was, dacht de schoenenbranche mensen nooit online schoenen zouden willen kopen. Mensen zouden schoenen moeten voelen en passen, totdat Zappos.com het tegendeel bewees. Nu zien we dat de online verkoop van schoenen ook in Nederland populairder wordt. Veel online schoenenwinkels willen dezelfde service aanbieden. Op Shoebana.nl zien we bijvoorbeeld ook al dat klanten maanden de tijd hebben om in te ruilen. Blijft geinig om te zien dat mensen zelfs online hun schoenen kopen, zelfs met de kans dat de schoenen niet passen.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.