Science of the Time’s Top-15 Coolest Worldwide

Science of the Time’s Top-15 Coolest Worldwide

{title}

Carl Rohde‘s Science of the Time presenteerde deze week op de website Scienceofthetime.com de nieuwste ronde van de ‘Top-15 Coolest Worldwide’. Een internationaal project waarin Trendfilters, ‘de besten’ in hun professie, (denk hierbij aan trendwatchers, marktonderzoekers en branchexperts maar ook journalisten, fashionista’s en young dogs die op hun doelgroep vooruit lopen) iedere zes weken verslag doen van hun coolste ontdekkingen. ‘Cool’ in deze hoeft niet per se hip en happening te zijn, zolang het voor de Trendfilters maar aantrekkelijk en inspirerend is en er een toekomstpotentieel in gevonden wordt. De Top-15 geeft een mooi overzicht van wat er wereldwijd gebeurt op ‘cool’ mentaliteitsniveau en vormt zo een inspiratiebron voor onder andere de marketingwereld. Terugkerende mentaliteiten zijn:

The Rise of Compassion in and for this World: deze mentalitytrend omschrijft het groeiend maatschappelijk bewustzijn en sociale verantwoordelijkheid. Naast de behoefte aan het zorgen voor onze wereld, cool sustainability, willen we ook meer voor elkaar zorgen. Best illustrerend hierbij is de ‘Favela Art’ ingestuurd door Paulo Al-Assal uit Brazilië: straatkunst in de sloppenwijken van Rio de Janeiro die de aandacht letterlijk face-to-face vestigt op de bewoners ervan…Lees verder…

Nieuwe invullingen van de trend The Better World: Cool Sustainability gaat een stap verder. Dure elektrische auto’s zijn nu nog niet interessant voor de gemiddelde wereldburger, het leven in kleine stapjes een beetje simpeler en beter maken zoals Muji (ingestuurd door Beth Furtado) doet spreekt mensen meer aan. Daarbij is recyclen hip, maar is repareren volgens Marco Bevolo doeltreffender: Platform21 presenteert een aantrekkelijk ‘Repairmanifesto’.

Sane Recession: de gezonde kant aan de recessie ontwikkeld zich verder. Mensen gaan op zoek naar wat werkelijk waarde heeft in het leven. Daarbij wordt de ellende van de recessie gerelativeerd met enigszins sarcastische humor: The Unemployed Olympics die op veel plekken in de USA worden georganiseerd (ingestuurd door Wojtek Szumowski) of gratis intelligente streetart (of vandalisme?) op een onverwachte plek aangedragen door Baptist Braye.

Social Web: Web 2.0 (en verder) is een handige tool om de recessie op een creatieve en milieuvriendelijke manier door te komen. Zoals DIYbio, een online community waarin (hobby-)biologen elkaar aansporen en tips geven om in de garage onderzoek te kunnen doen en soortgelijke initiatieven gevonden door Guillermo Boces. Ook Twitter helpt bedrijven als Kogi aan nieuwe marketingtools die hun succes al hebben bewezen volgens Josh Levine.

Uiteraard is op de website nog veel meer te vinden. Laat je inspireren en meng je in de discussie! Hieronder ter achtergrondinformatie een interview van Matthijs van den Broek met Carl Rohde, waarin Rohde uitlegt hoe de Top 15 tot stand komt:


Geplaatst in

Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • @matthijs leuk interview met Carl Rohde. Interessante man en bedrijf. Hij heeft echt een mooi systeem opgezet om trends op het spoor te komen. Ga het zeker volgen.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.