SparkCast: Interview met Susan Bratton

16 juni 2009, 08:10

{title}Een dag na MarCom 09 interviewde ik een van de keynote sprekers: Susan Bratton. Bratton is CEO van podcast netwerk Personal Life Media en een van de meest invloedrijke vrouwen in Sillicon Valley.

In klare taal beschijft Bratton de kracht van Social Media; ze onderbouwt met talloze best practices. Ze onthult do’s en dont’s voor marketeers hoe om te gaan met Social Listening en Social Participation. Ook deelt ze haar belangrijkste les die ze op basis van haar ervaring met interactieve marketing heeft geleerd. Het interview beschrijft:

  • Omschrijving en definitie van Social Media (voor Dummies)
  • De hottest buzz uit de Silicon Valley
  • Voorbeelden van merken die Social Media effectief inzetten
  • Tips om het senior management te overtuigen dat Social Media werkt
  • Meetbaarheid en effectiviteit
  • De impact van Social Media op marketing en marketeers
  • De toekomst van marketing

Goed nieuws voor start-ups: volgens Bratton is er nog voldoende venture capital beschikbaar in The Valley. Beluister het interview. Alle SparkCast zijn ook te beluisteren via iTunes. Je kunt je gratis abonneren voor de podcast feed (open eerst iTunes).

Klaas Weima
Founder & Managing Director bij Energize + CMOtalk

Klaas (1976) is ondernemer, schrijver, spreker en podcastmaker. Hij schreef de boeken Aandachtsmarketing, Verdiende aandacht en Webvertising. De eerste twee boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketingliteratuurprijs. Verder is hij oprichter van Energize, een merkactivatiebureau dat ambitieuze merken helpt bij het genereren van verdiende aandacht. Hij adviseerde meer dan 100 merken op het gebied van marketingstrategie, branding, digitale marketing en merkactivatie. Hij maakt sinds 2008 podcasts en is host van de bekroonde podcast CMOtalk, waarin hij maandelijks Chief Marketing Officers aan de tand voelt over actuele marketingthema’s. Klaas is als vaste gastdocent verbonden aan NIMA, Nyenrode Business Universiteit en bestuurslid bij SWOCC en de Entrepreneurs Organization. Hij studeerde Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit en is NIMA Register Marketeer.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief