Interview Marketeer of the Year 2009: Jan Willem Sieburgh
In het fraaie Fort Voordorp in Utrecht vond gisteren de negende uitverkiezing van Marketeer of the Year plaats. Drie marketeers waren genomineerd: Stephan van Kruisselberge van TomTom, Michel Schaeffer van bol.com en Jan Willem Sieburgh van het Rijksmuseum in Amsterdam. Tijdens de presentaties van de drie marketeers bleek al dat Jan Willem Sieburg een aparte marketeer is met een gedreven en alternatieve aanpak. Welicht niet hij en zijn team, maar zeker zijn doordachte aanpak zou weleens een lichtend voorbeeld kunnen zijn voor hen die het versterken-van-de-relatie-met-de-klant nog niet helemaal begrijpen. Sieburgh’s focus op het versterken en aantrekken van een creatieve relatie met de museumbezoeker en het gegeven dat Sieburgh het museum-in-verbouwing nog steeds tot een veelbezochte plek wist te houden bezorgde deze ex-reclameman de bokaal. Verrassend. Ik had zelf mijn geld op Schaeffer gezet gezien de enorme marketingwise progressie van bol.com, het versterken van een enorme naamsbekenheid en de diversificatie van het aanbod. Hieronder een interview met de trotse winnaar, Jan Willem Sieburgh:
@Jeroen: Hij is nu in plaats van 5, 6x bekeken! Met je Flip gedaan?
Ik vergat erbij te zeggen: Mooi interview, Patrick!
@matthijs Dank! Wat snel volgt is de nummer 2 @Marketeer of the Yeal: Michel Schaeffer van Bol.com. De nuance in aanpak -op video te zien- tussen marketeer Sieburgh en Schaeffer is een mooie. Beiden zijn bevlogen en resultaatsgericht, maar dan wèl op een eigen marketingwise manier.
@Jeroenmirck mooie aanvulling met de flip! Thnx!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!