Interview Marketeer of the Year 2009: Jan Willem Sieburgh

Interview Marketeer of the Year 2009: Jan Willem Sieburgh

In het fraaie Fort Voordorp in Utrecht vond gisteren de negende uitverkiezing van Marketeer of the Year plaats. Drie marketeers waren genomineerd: Stephan van Kruisselberge van TomTom, Michel Schaeffer van bol.com en Jan Willem Sieburgh van het Rijksmuseum in Amsterdam. Tijdens de presentaties van de drie marketeers bleek al dat Jan Willem Sieburg een aparte marketeer is met een gedreven en alternatieve aanpak. Welicht niet hij en zijn team, maar zeker zijn doordachte aanpak zou weleens een lichtend voorbeeld kunnen zijn voor hen die het versterken-van-de-relatie-met-de-klant nog niet helemaal begrijpen. Sieburgh’s focus op het versterken en aantrekken van een creatieve relatie met de museumbezoeker en het gegeven dat Sieburgh het museum-in-verbouwing nog steeds tot een veelbezochte plek wist te houden bezorgde deze ex-reclameman de bokaal. Verrassend. Ik had zelf mijn geld op Schaeffer gezet gezien de enorme marketingwise progressie van bol.com, het versterken van een enorme naamsbekenheid en de diversificatie van het aanbod. Hieronder een interview met de trotse winnaar, Jan Willem Sieburgh:


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 4 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.