SparkCast: Interview Paul Postma

25 mei 2009, 08:31

{title}Paul Postma is het brein achter de verschuiving van de klassieke direct marketing benadering naar Customer Relationship Management (CRM). Hij schreef tientallen boeken waaronder het Handboek Direct Marketing 2.0, de “Bijbel van het vakgebied”, dat veelvuldig vertaald is. Onlangs publiceerde Paul Het Breinboek voor managers, waarin hij uitgebreid ingaat op de invloed van ons brein in het nemen van beslissingen en het managen van medewerkers. Ik interviewde de wereldwijd gevraagde spreker thuis aan zijn keukentafel.

De oud marketingdirecteur van Wehkamp legt aan de hand van voorbeelden uit dat marketing soms net wiskunde is. In het interview legt Postma op verrassende en praktische wijze uit wat marketeers kunnen leren van het brein als biologisch orgaan. Hierin haalt hij ook de volgorde van de AIDA-formule (Attention, Interest, Desire, Action) onderuit. Verder komen onder meer Direct Marketing 2.0 en marketing in 2015 aan bod. Beluister of download het interview.

Hier een overzicht van alle Energize SparkCasts. Sinds kort zijn alle SparkCast ook te beluisteren via iTunes. Je kunt je gratis abonneren voor de podcast feed (open eerst iTunes).

Klaas Weima
Founder & Managing Director bij Energize + CMOtalk

Klaas (1976) is ondernemer, schrijver, spreker en podcastmaker. Hij schreef de boeken Aandachtsmarketing, Verdiende aandacht en Webvertising. De eerste twee boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketingliteratuurprijs. Verder is hij oprichter van Energize, een merkactivatiebureau dat ambitieuze merken helpt bij het genereren van verdiende aandacht. Hij adviseerde meer dan 100 merken op het gebied van marketingstrategie, branding, digitale marketing en merkactivatie. Hij maakt sinds 2008 podcasts en is host van de bekroonde podcast CMOtalk, waarin hij maandelijks Chief Marketing Officers aan de tand voelt over actuele marketingthema’s. Klaas is als vaste gastdocent verbonden aan NIMA, Nyenrode Business Universiteit en bestuurslid bij SWOCC en de Entrepreneurs Organization. Hij studeerde Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit en is NIMA Register Marketeer.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!