Zo moet het (niet): Hoe hou je bezoekers op je site

7 mei 2009, 20:01

Ik erger me er vaak kapot aan: sites die niet linken naar waar ze naar toe moeten linken maar er vreemde tactieken op na houden om bezoekers vast te houden.

1) Werk met tags

Het lijkt alsof je veel hyperlinked naar andere bronnen, maar door met tags te werken hou je je publiek binnnenboord. Ja, je creert heus context met

Voorbeeld: DutchCowboys

2) Gebruik geen deeplinks

Als mensen over een link heengaan en zien dat het geen deeplink is, besluiten ze eerder op jouw site te blijven. Dus in plaats van door te sturen naar informatie die echt nuttig is (de bron, bijvoorbeeld) hou je bezoekers op je site en dwing je ze door te lezen.

Voorbeeld: eMarketer

3) Link naar jezelf

Klinkt raar, gebeurt veel. Er zijn sites, die nauwelijks extern linken, en vooral uit eigen archief putten.

4) Gebruik helemaal geen hyperlinks

Dit vind je nog terug in veel verhalen online dagbladen. Ook zie je het op sites die hun ‘papieren’ verhalen doorvertalen naar het internet zonder daarbij na te denken over welk doel dat precies dient

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!