De ‘Chicken’ is mobiel
Nog een fastfood bericht: KFC heeft een mobiele site laten ontwikkelen door het Amsterdamse mobiele marketingbureau BiggerWorks. Via de mobiele site kan je onder andere de dichtstbijzijnde KFC vinden, het menu eens grondig bestuderen en kijken welke Snack Box er nu weer in de aanbieding is. Wel jammer dat de locator niet met GPS en Google Maps werkt, maar dat komt natuurlijk omdat de locator ook op telefoons zonder GPS moet kunnen werken. Verder vind je er een caloriecalculator(!) en kan je er ringtones en movies downloaden.
Een andere ‘feature’ is het maken van je eigen tagcloud. Je vult maximaal 10 woorden in en dan wordt automatisch een tagcloud gegenereerd. Die kan je als achtergrond gebruiken voor je – in mijn geval – iPhone. Wat je er mee moet? Geen idee!
De site ziet er goed uit, maar vraag me wel af hoeveel mensen er gebruik van gaan maken. In het persbericht staat: “Voortaan heeft de klant KFC altijd bij de hand”. Vraag me alleen sterk af in hoeverre de klant dat graag wil, daar behoefte aan heeft. Zou daar naar gekeken zijn of is het het zoveelste voorbeeld van ijdelheid van een marketeer?
Leuk bericht Dennis.. De site is wel grappig maar net wat je zegt, wat doe je ermee?? De feature die ik wel zou willen terugzien, en waar ik ook echt wat aan heb, is een gps locator in combinatie met bestellen en bezorgen 🙂