TNW 2009: Status online consument

TNW 2009: Status online consument

{title}Was in 2007 nog 40 procent van de Nederlanders actief op online netwerken, vorig jaar lag dat percentage op 60 procent en in 2009 zal dat percentage uitkomen op 70 procent. Hyves is de grote winnaar, blijkt uit een onderzoek dat Ruigrok | Netpanel hield in samenwerking met The Next Web. Dat onderzoek, “De status van de online consument anno 2009” wordt deze week op TNW volledig gepresenteerd.

‘Voor vrijwel alle websites en services geldt dat de groep actieve gebruikers die input leveren relatief klein is. Je zou de 80-20 regel ermee kunnen onderbouwen: 20% zorgt voor 80% van de content. In veel gevallen is het minder dan 20%, alleen bij privé sociale netwerken is het percentage actieve gebruikers relatief hoog, namelijk 45%,’ meldt het persbericht. Ruigrok ondervroeg 1000 respondenten.

Nederlanders die profielen hebben op online netwerken zijn actiever geworden op Twitter, LinkedIn, Hyves en Facebook. MSN Spaces en Netlog boeten in aan populariteit (wat activiteit betreft). Het doel van het onderzoek is vaststellen wat de online Nederlander doet, hoe men zich online sociaal gedraagt en welke issues men ervaart.

Ben benieuwd naar de overige resultaten van het onderzoek. Uiteraard proberen we daar deze week verslag van te doen!


Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.