Vakantiesite Zoover koopt Gerrit Hiemstra’s Weeronline
Weeronline, het bedrijf van weerman Gerrit Hiemstra is overgenomen door vakantiesite Zoover. Het is een aanvulling van Zoovers’ activiteiten op de zakelijke markt, meldt Emerce. Zoover krijgt het volledige eigendom over Weeronline. Hoeveel geld er moest worden neergelegd voor Weeronline wil Zoover niet kwijt.
‘Dit is echt een superinteressante overname. Ze zijn het enige onafhankelijke meteorologisch bedrijf in Nederland. Op onze site staan al weersverwachtingen en we verwachten dat consumenten en bedrijven in de toekomst steeds meer behoefte krijgen aan toepasbare weerinformatie,’ zegt Bas Rasker van Webassets, het moederbedrijf van Zoover, tegen Emerce. Organisationeel verandert er niets bij Weeronline.
Maar de site, zo vertelt Rasker op Emerce, zal wel snel onder handen worden genomen. Binnen een half jaar: ‘Dat zal verrassend zijn, ook vanuit commercieel oogpunt”, zegt Rasker.
Jeroen Bertrams schrijft op Hyped, ook op basis van bericht op Emerce:
Rasker is nog niet klaar met overnames. Hij heeft een oogje op diverse andere bedrijven, maar namen noemt hij niet. Met alle huidige sites bereikt WebAssets jaarlijks 100 miljoen bezoekers. Zoover is in 20 landen actief per juni 2009. Wat er voor WeerOnline betaald is, blijft geheim. Maar met 26 man personeel zal het in de miljoenen lopen, alhoewel de kredietcrisis de waarde van bedrijven fors omlaag heeft doen gaan.
Interessante overname. Ben benieuwd naar de wijzigingen en vooral het gevolg daar weer van..
Gerrit, wat maakt je me nou? Hoop wel dat je blijft investeren in nieuwe media in de regio 😉
Vwb Zoover, heb begrepen dat ze inmiddels ook Campingmening.nl hebben overgenomen? Iemand een overzicht van wat ze nog meer hebben overgenomen? Gaat blijkbaar goed in Nijmegen. Goed om te horen!
Even kleine aanvulling op artikel, het is natuurlijk niet alleen Gerrit Hiemstra die Weeronline verkoopt maar ook ziojn partners Erik Brink en Rob van der Meulen!
Ik vind het ook zeker een intressante overname. Beetje onverwacht in deze recessie maar denk at ze er veel profit van kunnen hebben.
@Marco, en WetterOnline.de prikt een goed vorkje mee.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!