Interview Lot Keijzer (Kobalt) over ’twist’

18 februari 2009, 06:45

Een ‘regisseur in digitale marketing’ die ‘verbindt, coördineert, verantwoordelijkheid neemt en te allen tijde het resultaat van de klant voorop stelt.’ Dat is twist, het nieuwe digitale label van mediabureau Kobalt. Of beter, dat moet twist worden. Een nieuwe weg, want bij Kobalt hebben ze de afgelopen jaren gemerkt dat het advies steeds algemener werd en de kwaliteit daarmee lager. Dus moest het anders, en wordt er met twist (ja, dat moet met kleine letters geschreven van managing director Lot Keijzer) gewerkt met strategische partners als Netsociety, E-Village, VONQ en MEMO2. In bovenstaand interview, opgenomen in het Blue Lab van Kobalt praat Keijzer over twist, de kredietcrisis, over de toekomst van mediabureaus en over waarom we twist zonder hoofdletter moeten schrijven. Zie ook deze case.

In het persbericht van 13 januari zei Lot Keijzer: ‘Interactieve media startte ooit als klein specialisme maar tegenwoordig vragen de bestedingen, het mediagedrag en de markt om een andere visie en invulling. Gezien de enorme hoeveelheid aanbieders van diensten en producten neemt twist graag de rol op zich van regisseur in digitale marketing. Een regisseur die verbindt, coördineert, verantwoordelijkheid neemt en te allen tijde het resultaat van de klant voorop stelt.’

Deze week is Keijzer gasthoofdredacteur op Idealize. In het interview aldaar zegt Keijzer over Twitter:

“Ik ben om. Heb in het begin ook gedacht wat is dit voor een narcistische drang om continu te vertellen wat jij aan het doen bent, maar Twitter kent een adaptiecurve, en ik ben ‘officially hooked’. Het mooie aan Twitter is, zoals Erwin Blom zegt, dat het verschillende gedaanten aanneemt: van informatiecentrum, kennisdeelplatform, kroeg, opvangcentrum, gezelschap tot nieuwsplatform.”

Over de pay off van twist, Change your perspective, zegt Keijzer op Idealize:

“Het digitale domein wordt niet gestuurd door makers, maar gedreven door gebruikers. Communicatie verandert van een statement naar een uitnodiging om mee te doen.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Barry de Vries

    @Iemand van Netsociety: Hebben jullie op meegeholpen met de bouw van deze twist(ed) site? Zonee: Zouden jullie je partner iets kunnen uitleggen over de basis beginselen van SEO, Webbouw, Usability, Blogging en, en, eigenlijk alles? Alsjeblieft?

    Zoja, laat maar…..


    18 februari 2009 om 18:29

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!