Comedy on Demand van Sonnema via YouTube en Hyves

23 januari 2009, 08:01

{title}

Sonnema is al een paar maanden aan de gang met home of comedy. Dat heeft het drankenmerk nu interactief gemaakt via YouTube en Hyves. Dat heet: Sonnema’s Comedy on Demand. Je kunt de comedians zelf opdrachten geven waar ze over moeten praten en je kunt ook je eigen comedian kiezen. Tussendoor krijg je dranktips van Sonnema. Sonnema met Cola, bijvoorbeeld. Mhhh…. Lekker.

‘Het is de eerste keer in Nederland dat de YouTube feature video annotaties wordt ingezet voor een reclamecampagne,’ schrijft Paul van Veenendaal, viral seeder bij SocialMedia8, per email.

De campagne is ontwikkeld door Blutarsky. Media agency is Mediaedge:cia. Zie hieronder het promofilmpje: mooi gedaan! En zie ook: Youngmarketing.

Als je je eigen comedy hebt gemaakt, kun je hem ook op je Hyves zetten. Dat probeerde ik net, maar het werkt geloof ik niet helemaal. Of integratie met Hyves een voorwaarde is voor succes, dat weet ik niet. Het ‘Stuur door aan je vrienden’ zit heel goed in elkaar: je krijgt je hele lijst voor je neus, en je kunt met 1 druk op de knop iedereen uitnodigen. Het ziet er zó uit:

{title}

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

3 Reacties

    John

    Zaadverspreider??? Zou liever de engelstalige versie op mn kaartje hebben staan 😉


    23 januari 2009 om 12:13
    John

    Oww.. zie nu dat ik eerder had moeten F5-en


    23 januari 2009 om 12:14
    mgvandenbroek

    He? Zit zaadverspreider Veenendaal zijn eigen straatje schoon te vegen? Ik zal nog eens een weekendje weg. Toch eens kijken naar de publiceerrechten van die snoodaard 😉


    25 januari 2009 om 17:33

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!