T-Mobile lanceert forum: iPhone blog succes?

T-Mobile lanceert forum: iPhone blog succes?

{title}

T-Mobile heeft vandaag een eigen online forum gelanceerd, kennelijk smaakte de lancering van het eigen iPhoneblog naar meer. ‘In het forum kan je vragen stellen aan mede-gebruikers maar ook zijn er moderators van T-Mobile aanwezig die vragen beantwoorden. Een goede stap richting beter klanten contact?’ vraag Wouter Neyndorff op Pocketinfo. Neyndorff heeft samen met Pocketinfo zelf T-Mobile geholpen met het opzetten van het forum. ‘De forumsoftware is gebouwd op ons nieuwe platform die we ook voor onze nieuwe website zullen gaan gebruiken die binnenkort live gaat.’ Het forum is te bereiken via deze link. Maar dan moet je wel ingelogd zij via MyT-Mobile.


Delen

0
0


Er zijn 12 reacties op dit artikel

  • Zeer goed initiatief wat mij betreft. Ik denk dat de iPhone blog T-Mobile ook wel het nodige goeds heeft gebracht.

    Wel jammer dat het forum achter gesloten deuren zit. Zichtbaar voor iedereen had wat mij betreft de juiste weg geweest. Ook als niet T-Mobile klant kan ik mij via een dergelijk forum oriënteren. Waarom verbergen dat je als T-Mobile de conversatie aangaat met je klant?

    geplaatst op
  • Leuk, dat forum.
    Maar wat ik ervan begreep is dit een vervanging van het blog, geen aanvulling.
    Dus het iPhone blog van t-mobile kapt ermee. Da's toch jammer. Wellicht niet het succes dat ze gehoopt hadden?

    geplaatst op
  • Mooie toevoeging aan customer care van T-mobile. Dat zouden er meer moeten doen..

    geplaatst op
  • Waarom verbergen?
    Omdat ze zo'n goede ervaringen hadden met het blog :-)

    Customer Care ... beste Phileas, je hebt zeker nooit een bezoek gebracht aan
    het Iphone blog. Een grote klaagzang en er kwam maar geen reactie vanuit T-Mobile. Dat was denk ik wel het meest gehoorde geluid .. waarom laten ze niks horen.
    Dat zouden ze beter moeten doen, en hier was de kans , maar helaas achter de inlog ...

    Btw echt actie wordt er niet ondernomen want we zitten allemaal nog steeds met een batterij die met een beetje gebruik na een uur of 2 al weer de opladert in kan.
    Was ik maar niet zo hip dan had ik een goeie telefoon gehad ipv een mooie -)

    geplaatst op
  • Iphone blog was wat mij betreft een stap in de goede richting. Maar wel een klein stapje.

    Feedback op vragen was inderdaad zeer beperkt. Ik vroeg bijvoorbeeld naar aanleiding van 'software 2.2 uit' of de maps-OV functie ook in nederland beschikbaar zou worden. Dat is een hele simpele vraag, maar werd niet beantwoord. Dit leek een beetje de tendens van het hele blog te zijn.

    Verder is het enorm jammer dat het blog niet authentiek en 'door enthousiasts' gerund werd. Met 'De iPhone nu nog voordeliger' ben je domweg reclame aan het maken. Lezers van blogs willen objectieve informatie. En als er dan dingen niet mogelijk zijn, hebben de klanten in ieder geval het idee van T-Mobile daar ook mee zit.

    geplaatst op
  • @olivier, nope, geen i-phone :-D

    geplaatst op
  • Blunder?
    Lees die reacties: http://www.pocketinfo.nl/nieuws/nieuws/11789/t-mobile-lanceert-eigen-forum.html#reacties

    Klaarblijkelijk heeft Pocketinfo posts en topics gekopieerd van hun eigen forum naar het T-Mobile forum (dat op hun server staat). Gebruikers zijn daar kwaad over, temeer omdat daarbij hun emailadres zichtbaar is geworden (en omdat hun autersrecht is geschonden met een commercieel doel).

    Dit lijkt mij - als leek - een technische en juridische miskleun van de eerste orde. Had ik van Pocketinfo - toch een al lang bestaande en redelijk grote (160000 bezoeken per maand) niet verwacht. Het is me dan ook een raadsel waarom deze deal nodig was voor beide partijen.

    Buiten dat is het T-Mobile forum m.i. een kansloos initiatief. Ik moet verdikkeme inloggen om zelfs maar topics te kunnen zien. En dat terwijl antwoorden op vragen over toestellen ook nuttig kunnen zijn voor gebruikers die toevallig bij een andere provider zitten. Ik vind het niets, zeg ik als klant van T-Mobile en lid van Pocketinfo.

    geplaatst op
  • Hmmm, toch vreemd dat i-phone blog stopt, er geen toelichting wordt gegeven waarom men stopt en men wordt doorverwezen naar een gesloten forum.

    geplaatst op
  • Met andere woorden: deze stap van t-mobile suggereert dat i-phone blog is mislukt, men teveel ongewenste reacties kreeg en men heeft besloten om vanaf nu verder te gaan met een besloten forum. Heeft iemand T-mobile zelf al gevraagd waarom de blog is gestopt?

    geplaatst op
  • Snap opzich wel dat er gekozen is voor ook een gesloten variant voor alleen klanten. Dit biedt een meer serieuze omgeving die te controleren valt.

    Nadeel zo is dat potentiële klanten geheel buitengesloten worden dus waarom niet de keuze voor beide opties?

    geplaatst op
  • T-mobile forum werkt niet echt : ik log in op t-mobile site als klant, ga naar forum en krijg ' Je bent niet herkend als T-Mobile klant' :-(

    geplaatst op
  • @Hans, ik heb precies hetzelfde, geen idee waarom.

    Vindt verder dat een gesloten forum een wat raar beeld geeft, vooral met het sluiten van het blog daarbij. Waarom eventuele toekomstige klanten buitensluiten? Had meer werk geweest, maar wel een hele goede mogelijkheid.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.