ReclameReview: Heineken Walk-in fridge

14 januari 2009, 09:26

Tijdens Viral Friday werd deze nieuwe commercial van Heineken al even genoemd. Ik kon het niet laten om hem ook voor ReclameReview te gebruiken…

Credits

Bureau: TBWANEBOKO

Creatie: Cor den Boer, Jorn Kruijsen, Jeroen van de Sande

D.O.P.: Alex Melman

Editor: Annelien van Wijnbergen

Muziek: Rens Pluym

Producer: Hein Scheffer, Robert Nan

Productie: Ton Habraken

RTV: Wietske Hovingh

Regisseur: Bart Timmer

Strategie: Marc Leurs

Productie: Czar.nl

Online: The Ambassadors

Muziek: The Ambassadors

De doelstelling

Positieve merkbeleving creëren voor het merk Heineken.

De uitwerking

Je bent net verhuisd, de verbouwing is eindelijk klaar. Er is één plek in huis die alle aardse bewondering ontstijgt, althans bij de vrouwen: de walk-in closet. Als man geeft het je voldoening dat je dat voor je vrouw hebt kunnen bouwen. Onder het genot van een Heineken had je ondertussen ook iets moois voor jezelf bedacht…

Het oordeel

Ik vind hem geweldig. En ik drink niet eens bier! De tour door een nieuw huis is heel herkenbaar, de manier waarop de vrouwen reageren als ze de walk-in closet zien ook. De wending die het verhaal dan neemt is de grote kracht: ook de mannen gedragen zich als uitzinnige vrouwen wanneer ze de walk-in fridge zien. Heineken speelt hier toch wel heel goed in op de droom van massa’s mannen: een eigen walk-in bierkoelkast! Het zou me dan ook niet verbazen dat er mannen zijn die deze commercial zien en die eens de bouwtekening voor hun nieuwe huis er bij pakken om te zien of er nog een plekje over is. Verder is een grappige commercial als deze zeer geschikt om positieve merkbeleving te creëren voor Heineken. Wat dat betreft ben ik het helemaal met Michael van Os eens: dit zou wel eens de Gouden Loekie van 2009 kunnen worden.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

12 Reacties

    Dusta

    Erg sterk!


    14 januari 2009 om 14:08
    Paulo Lopes

    Briljant bedacht! Nu al een mooie nominatie voor de Gouden Loeki wat mij betreft…


    14 januari 2009 om 14:12
    media

    Absoluut top!


    14 januari 2009 om 14:16
    Claire Boonstra

    Zag deze kortgeleden al op TV. Heb het uitgeschaterd en direct bewonderend geroepen dat dit vast de nieuwe Gouden Loeki-winnaar wordt. BRILJANT.


    14 januari 2009 om 16:20
    evroekel

    Een heerlijke heldere van Heineken! Prachtig ook hoe de overgang naar ’the boys’ verloopt in de commercial. Absoluut award waard en ik drink niet eens alcohol 😉


    14 januari 2009 om 18:08
    Michel

    Ik vond hem zelfs zo geniaal dat ik voor het eerst een reclame heb ge-embed op mn Hyves 😉


    16 januari 2009 om 08:08
    Remco de Vries

    Super-reclame. Deze gaat zeker mij stem krijgen bij de volgende loeki. Eerste keer dat ik hem zag met een aantal vrienden hartelijk om gelachen.


    16 januari 2009 om 08:41
    media

    @Erik: hehe, die is briljant!


    27 februari 2009 om 19:26
    Rogier Florijn

    @Erik: Origineel was leuk deze is ook zeer sterk.


    27 februari 2009 om 20:09
    media

    Winnaar van de Gouden Loeki 2009 (en terecht)!


    19 december 2009 om 07:56
    Jaycee

    I happen to be commenting to let you know of the outstanding discovery our daughter had reading through your webblog. She mastered a good number of issues, most notably what it’s like to possess an excellent coaching style to have other people smoothly thoroughly grasp certain complex subject areas. You really exceeded vis8rots&#i217; expected results. I appreciate you for offering the priceless, safe, revealing and as well as cool thoughts on your topic to Lizeth.


    11 juli 2016 om 23:52

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief