Het is wederom voetbalclub PSV dat een lans breekt voor ontwikkelingen die een heel medialandschap aan kunnen gaan. Samen met technologiepartner Vusion brengen de Eindhovenaren een primeur voor de sportmarkt wanneer het gaat om distributie en aanbod van hoogwaardig audiovisueel materiaal. Eyeworks verzorgt de productie.
Via Vusion kan de gebruiker full-screen over video in topkwaliteit beschikken, waarbij de getoonde clip niet hoeft te laden of bufferen. De beeldkwaliteit wordt continu aangepast aan de verbinding en de kijker heeft hierdoor een echte televisiebeleving op zijn computer. Men kan zelfs vooruit spoelen in een clip zonder dat het nieuwe fragment geladen hoeft te worden, iets wat met een reguliere dvd play-out niet mogelijk is.
Televisiebeleving op de computer
Manager Marketing & Media Peter Kentie van PSV; “Televisie en internet smelten door Vusion’s technologie samen qua kwaliteit. Dit is een belangrijke primeur in de Nederlandse sport en past geheel in het beleid van PSV. We willen te allen tijde innoverend zijn en vooroplopen als het gaat om de mogelijkheden die nieuwe media kan bieden. Vusion brengt webvideo door de ongekend hoogwaardige uitspeelkwaliteit naar een hoger niveau”, aldus Kentie.
Vusion
Het in Amerika gevestigde technobedrijf Vusion heeft deze nieuwe methodiek ontwikkeld om video te kunnen bekijken via computer of mediacenter. De beleving van de beelden via internet is optimaal en wordt wereldwijd erkend als een grote stap vooruit op bestaande streaming-technologieën en videodistributie.
WARP streaming technologie
“PSV, is één van de meest innovatieve sportclubs in Europa, als eerste de gepatenteerde WARP streaming technolgie op sportgebied gaat gebruiken voor het versturen van hoge kwaliteit video’s. Sportcontent kan nu in uitmuntende kwaliteit en full-screen bekeken worden, en dat met elke voorhanden internet breedbandverbinding. Als de consument streaming video op de computer kan bekijken alsof deze achter een Blue Ray of DVD speler zit, dan zal een ieder begrijpen dat ook in internet daadwerkelijk een high-end distributeur schuilt. Dat is een hele interessante gedachte voor de nabije toekomst van vooral de distributie van sportcontent”, aldus Jan Wansink, Manager Vusion EMEA.
Bron: Persbericht PSV/Vusion